Vraag met betrekking tot afvaardiging HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Vraag met betrekking tot afvaardiging HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:51

hallo allemaal,

Nu hebben wij a.s zondag laatste selectie springen. Nu rijd er 1 jongen mee (Klasse B) En hij heeft ook nog 1 paard in de klasse M met winstpunten en 1tje in de L met winstpunten....

Mag hij in de B wel of geen kampioenschappen rijden ?
De een zegt van niet omdat hij in de M winstpunten heeft en de ander zegt van wel......

Dus mijn vraag: Mag hij wel of geen kampioenschappen rijden

asjemenou

Re: Vraag met betrekking tot afvaardiging HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:01

Bij de dressuur mag dat wel gewoon, zelfs al rij je Z dan mag je nog in de B door.
Maar hoe het met springen zit moet je gewoon even in het regelement kijken. Dat staat gewoon op http://www.knhsregiobrabant.nl

Springen Bij de discipline springen is de combinatie van deelname aan de klasse L en ZZ niet toegestaan. Tevens is een ruiter/amazone die in het lopende seizoen1 deelneemt aan een KNHS-kampioenschap in de klasse A-springen (1.50 m.) of hoger uitgesloten van deelname aan een regionaal en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse ZZ-springen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 08:42

dus als ik het goed lees mag hij WEL meedoen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:02

Ja dat mag.
Ik zou ik niet weten waarom dat niet zou mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:55

Volgens mij is het voor de B geen indoorkampioenschap springen, of alleen regiokampioenschap (?).

Verder mag hij gewoon deelnemen, zelfs al had hij Z gesprongen met een van zijn paarden.

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:01

Ik dacht eigenlijk dat hij dan alleen door mag met zijn paard in de b, als hij niet met de andere (hogere) paarden door mag/gaat.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 20:03

Dacht ik dus ook Ja

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:29

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 08:51

Ja maar ik ben blijkblaar zo blond dat ik het net kan vinden Nagelbijten / Gniffelen
maar moet nu richting laatste selectie dus weet het zo

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:30

Blond Haha!
Citaat:
2. Deelname klasse / rubriek
Een deelnemende combinatie dient op het KNHS-kampioenschap te starten in de klasse waarin men zich bij het regionale kampioenschap geselecteerd heeft. Een ruiter/amazone mag tijdens regionale- en KNHS-kampioenschappen deelnemen aan maximaal 2 kampioenschapsrubrieken per discipline.hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen paarden en pony’s. Dat wil zeggen dat een deelnemer zowel aan 2 kampioenschapsrubrieken bij de pony’s als bij de paarden mag deelnemen.
Springen
Bij de discipline springen is de combinatie van deelname aan de klasse L en ZZ niet toegestaan.
Tevens is een ruiter/amazone die in het lopende seizoen1 deelneemt aan een KNHS-kampioenschap in de klasse A-springen (1.50 m.) of hoger uitgesloten van deelname aan een regionaal en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse ZZ-springen.

Hij mag dus in 2 rubrieken meedoen, maar dan mag hij zelf kiezen of hij bijvoorbeel B en M rijdt, of B en L, of L en M.............. (en volgens mij doen ze in Brabant ook niet eens zo moeilijk over die 2 rubrieken, kan me herinneren dat er uit onze kring ook wel eens combinaties op de regio in 3 rubrieken gestart zijn, in de B mogen ze toch niet door naar de KNHS kampioenschappen).

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:30

Citaat:
.............. (en volgens mij doen ze in Brabant ook niet eens zo moeilijk over die 2 rubrieken, kan me herinneren dat er uit onze kring ook wel eens combinaties op de regio in 3 rubrieken gestart zijn, in de B mogen ze toch niet door naar de KNHS kampioenschappen).

Mij lijkt niet dat ze zich in Brabant niet aan de regels houden. Als dat zo is zou er toch commentaar van de ruiters moeten komen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:40

Staat duidelijk in de regelementen die voor iedereen makkelijk op te zoeken zijn op de site van de KNHS.