(leren) rijlaars met "hoogtematen"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

(leren) rijlaars met "hoogtematen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:07

Ik ben al een poosje op zoek naar rijlaarzen, maar bijvoorbeeld de MH sportive high rider II is in verhouding niet goed. Met een wijde kuitmaat en de voetmaat lukt het wel, maar de laarzen zijn dan 45 centimeter hoog (van de grond tot aan het knobbeltje van de buitenkant van je knie), terwijl dat bij mij wel 2 of 3 centimeter minder is.

Bestaan er rijlaarzen met verschillende hoogtematen? Of laarzen die wat minder hoog uitvallen? Of met een andere verhouding?

Mijn maten: voetmaat 39 (eventueel 40), kuitmaat 40 cm (meestal gewoon wijd) en hoogte (tot aan dat knobbeltje) 42 cm.

Rinske

Re: (leren) rijlaars met "hoogtematen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:01

Dan krijg je waarschijnlijk maatwerk, dan meten ze echt jouw eigen maten en daar wordt dan een laars voor gemaakt. Ik heb Petries met maatwerk, en Lipica's. Bij Petrie komen er dan wel wat kosten bij, bij Lipica zijn ze altijd op maat gemaakt.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:51

Tsja, dat dacht ik al ja. Ik ga even zoeken naar die van Lipica. Bedankt!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:33

wanneer je laarzen van bijvoorbeeld: petrie, cavallo, derby, konings enz. koopt, worden al je maten opgemeten.
er wordt eerst gekeken of je binnen de standaard maattabel valt. (9 van de 10 keer is dit het geval) dus waarschijnlijk zit er wel iets passends tussen.