Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Kan het me niet voorstellen dat het ergens in een regel opgenomen wordt.
Overigens laat ik ze wel altijd zitten en dan krijg je ook goede punten voor verzorging
mrie schreef:Ik weet niet of dit gerucht waar is. Maar als het waar is dan juig ik dat volkomen toe! Scheren is zielig en overbodig. (en ik ben toch echt geen pennymeisje)
0maris0 schreef:mrie schreef:Ik weet niet of dit gerucht waar is. Maar als het waar is dan juig ik dat volkomen toe! Scheren is zielig en overbodig. (en ik ben toch echt geen pennymeisje)
Waarom is het zielig en overbodig?
Mensen scheren zich toch ook?!(is toch ook niet zielig? en al helemaal niet overbodig..)![]()
Ik laat ze altijd mooi zitten, ookal rijd ik bijna nooit wedstrijden.
Dionne_Xx schreef:Maar hier kies jij voor, om jezelf te scheren. En ik paard doet dat niet.. maar nu ga ik een beetje van het onderwerp af.

Mik_ schreef:Ahja, ik scheer de boel ook weg... Knip z'n oren dan niet kaal, want idd voor de wind en zo.. Maar vouw em dicht en knip al het uitstekende weg. Ooghaar mag blijven, snorharen moeten het ook afzien... Hij heeft nergens last van hoor. Hij is nog niet tegen een muur aangelopen
Paarden zijn zo doorgefokt, en leven niet meer zoals ze vroeger deden. En idd zoals asjemenou zegt, wij gaan er ook vrolijk opzitten...
leven nog steeds, geen hersenschudding oid opgelopen
Nadya schreef:Ik knip mijn paard's oren niet 's winters, alleen in het voorjaar knip ik het wat bij, als het klimaat weer een stuk warmer is. Snorharen, oogharen, wintervacht kom ik niet aan, hoort bij een paard. Ik vind het niet eens mooi om het weg te halen, te scheren.![]()
Mijn paard leeft buiten, het hele jaar door, het is geen barbiepaard. Wat nou doorgefokt? Hij heeft het nodig.......
Storm76 schreef:Nadya schreef:Ik knip mijn paard's oren niet 's winters, alleen in het voorjaar knip ik het wat bij, als het klimaat weer een stuk warmer is. Snorharen, oogharen, wintervacht kom ik niet aan, hoort bij een paard. Ik vind het niet eens mooi om het weg te halen, te scheren.![]()
Mijn paard leeft buiten, het hele jaar door, het is geen barbiepaard. Wat nou doorgefokt? Hij heeft het nodig.......
er is natuurlijk een verschil tussen paarden die lekker onder een dekentje op stal worden gehouden en paarden die dag en nacht in de wei staan, dus dat heeft helemaal niks met doorgefokt te maken.
Nadya schreef:Ik knip mijn paard's oren niet 's winters, alleen in het voorjaar knip ik het wat bij, als het klimaat weer een stuk warmer is. Snorharen, oogharen, wintervacht kom ik niet aan, hoort bij een paard. Ik vind het niet eens mooi om het weg te halen, te scheren.![]()
mrie schreef:Als ik mijn snor scheer dan stoot ik mijn neus niet vaker want die kan ik zien. Knollies kunnen dat niet.
Die haren in zijn oren hebben de functie viezigheid en water buiten te houden en het dient als anti ruis. Net als een microfoon zonder zo'n pluizing ding er omheen dit geeft heel veel bijgeruis van de wind, met zo'n pluizing ding (haar dus) is dat weg en kan je paard dus beter horen.
Als de zijkant van de staart weg geschoren is dan hebben ze dus eerder een koude poep. Maar dat vind ik minder erg dan oren neus en baard haar weghalen.
De opmerking "Mensen scheren zich toch ook" slaat de spijker op de kop. Een paard is GEEN mens maar een paard en dus niet één op één te vergelijken.