Waar op letten bij nieuwe laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Waar op letten bij nieuwe laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:27

Hallo iedereen,
Ik ga nu voor het eerst op zoek naar leren rijlaarzen, maar ik heb hier dus nog totaal geen ervaring mee. Heb altijd met rubberen laarzen gereden.
Nu had een vriendin van mij Petrie laarzen mee naar stal genomen die ze zelf niet meer aan kon. (Deze mag ik voor een vriendenprijsje over nemen). Ik heb er mee gelopen en mee gereden, en ik kon m'n been echt niet buigen. De helft van een hoek van 90 graden zegmaar. Op de brommer zitten ging haast niet door het verharde gedeelte dat aan de achterkant van de laars zat. Ze moeten nog wat uitzakken, maar dan heb ik nog het idee dat ze niet echt veel lager gaan zitten.. Nu zit hij een klein stukje over m'n knie heen (vriendin heeft ze 4x aangehad).
En het is maat 39,5 maar dat is nét te klein. Zit net met m'n teennagel tegen de laars aan, zou ik het een halve maat op kunnen laten rekken? (Gewoon bij de schoenenboer?)
Bedankt alvast!! Corien

rhapsody_do

Re: Waar op letten bij nieuwe laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:34

Ik zou dit niet doen. Bloos Als je niet eens lekker kunt lopen en ze eigenlijk net te klein zijn zou ik het niet doen. Veel rekken ze ook niet op, het is altijd maar een paar cm....
De kans dat je dan (ookal laat je het oprekken, oid) nog alleen maar problemen houd is groot!
Het kan dan wel goedkoop zijn, maar als het niet echt 100% lekker zit ga je ze niet dragen en heb je alsnog voor niks geld uitgegeven. Ik zou gewoon nieuwe kopen! Die goed passen en waarvan je denkt, Ja dit zit lekker! Je moet er toch veel mee doen!!
Ook als je als het koud is dikke sokken oid aanwilt doen kan dat niet......

succes! Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:09

De meest gemaakte fout als het op kopen van leren rijlaarzen aankomt, is dat ze te hoog gekocht worden. Allereerst zit dit niet fijn, maar je krijgt er ook hele lelijke laarzen door, doordat ze te veel bij de enkels gaan inzakken. Het inzakken gebeurt altijd wel iets, doordat je je enkel beweegt, maar aan de achterkant van de rijlaars hoort hij niet of nauwelijks in te zakken. Gebeurt dit wel, dan zijn ze te hoog gekocht. En inderdaad, wat doen mensen dan?? Ze kopen ze de volgende keer nog hoger, vanwege het inzakken..... Terwijl als je ze op de goede hoogte koopt, ze veel minder inzakken omdat je ze zelf dan veel minder naar beneden drukt.

Ik zou deze laarzen dus denk ik niet kopen. Sowieso vind ik altijd dat je met zowel laarzen als gaithers gewoon moet kunnen staan, lopen en zitten. Ze mogen in het begin best wat strak zitten, maar niet in mijn knieholte duwen en niet knellen. Als de schoenmaat dan óók nog eigenlijk te klein is.... Dan zou het voor mij helemaal overgaan.

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:38

Nee, k zou ze denk ik ook niet laten oprekken. Als ze niet 100% fijn zitten zou ik er niet nog meer geld aan besteden. Het geld van het oprekken kan je beter besteden aan (evt. op maat gemaakte) lekkere laarzen. Met een rits is aan te raden!

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:24

Ik heb gewoon nieuwe gekocht. Er wordt dan speciaal aangemeten op je benen. Ik groei nog een beetje dus heb ze zonder rits gekocht zodat ik ze nog kan oprekken. Maat van de voet is helemaal goed. Als ik jou was zou ik gewoon nieuwe kopen... Dan heb je ook waar voor je geld

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:34

Ik zou dat niet doen. Gewoon zo laten. Ze zitten niet lekker, zeg je?? Als ze niet lekker zitten, zou ik ze niet nemen. Maarja, wat weet ik er nou van?? Ik heb altijd met rubbere laarzen gereen...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:32

hoi

ik snap je probleme ik heb 2 weken terug tweede handse cavallo's gekocht zaten niet helemaal goed(bijna goed hihihi), dus bijde kuit op laten rekken. naar ze twee keer kwijt te zijn geweest zitten ze nog niet zoals het moet.
heb nu maar nieuwe (waren wel tweedehands maar zijn nooit aan geweest wegen overleiden paard, ook gekocht van kennis) gekocht waren wel duurder maar deze zitten zo al zo veel beter ik moet ze nu inlopen zodat ze nog gaan vormen.
maar ik heb geen last van te strakke laarzen of te hoge. ze zitten wel hoog als ik bijv mn bovenbeen naar mn borst breng maar wanneer doe je dat nou hahaha.

ps ik zou als ik jou was gewoon eens gaan passen in een ruitersport zaak dan weet je wat je past kwa maten en dan kijken of je die bijv nieuw/tweedehands kunt overnemen succes

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 14:05

Oke bedankt idereen, ik heb ze niet genomen. Ik ga in deze vakantie met m'n moeder naar de ruiterwinkel om goede laarzen te kopen!