Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Moest ik van jou zijn zou ik werken aan het vertrouwen van het paard, je zegt dat hij vaak verkocht is geweest en nu ineens mensen aanvalt? Ik denk dat hij gewoon geen vertrouwen meer geeft in mensen en met rust wil gelaten worden.
. En veel leuke dingen doen met hem (wel in het oog houden natuurlijk dat hij je niet bijt ofzo, in ieder geval wel heel consequent zijn!) 
en hij krijgt apart eten dus genoeg krijgt hij wel!

kensha schreef:Die paard is nog in totaal verdriet van zijn wei maatje en geeft iederéén de schuld dit is het teken hij vertrouwen heeft verloren op deze punt is het harstikke moeilijk het terug te krijgen,.
Wat je kan proberen is zo nu en dan wat snoep in zijn voerbakje leggen die hij lekker vindt. Hierdoor kan het paard begrijppen het niet jullie schuld is van het verlies. Doe het een beetje om de 2-3 keer per week om hem af te troosten. [beetje extra hooi of kuil is ook nooit uitgesloten]
Staat die naast ander paarden? dan moet je hem even apart in de stal zetten zodat die rustig het verlies kan wegwerken. Misschien het paard denkt jullie alleen de andere paarden meer aandacht geeeft dan bij hem
PS; zet hem pas terug in de wei als je normaal weer op hem kan rijden want anders kan hij zo in 1 keer een teurgval krijgen dit overkomt heel veel.
Veel success
. Liefst een vriendelijke ruin waar hij nog geen problemen mee heeft gehad
. 
jouri_lover schreef:ik zou de dierenarts laten komen en een maatje voor hem zoeken en het vertrouwen laten komen en denken dat JIJ DE BAAS BENT

hij is nu heel erg relaxt enz en hij zit na 1 dag al beter in zijn vel! Fijn!