Wat voor een auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:55

Ik vind het heel leuk om met mijn trekpaard de trekpaarden wedstrijden te rijden. Helaas zijn die niet allemaal naast de deur. En zou ik er toch met een auto+trailer of vrachtwagen naar toe moeten.
Mijn vriend wilt zoiezo binnenkort een nieuwe auto. En wil volgend jaar ook gaan starten met mijn warmbloed paardje. Dan is eigen vervoer wel lekkerder.

Wij zijn dan ook aan het kijken of het te doen voor ons is om een goede trekauto te kopen. Nu heb ik er absoluut geen verstand van auto's en mijn vriend is gek op fiats. Maar daar zat niets geschikt tussen.

Misschien dat jullie me aan merken en type auto's kunnen helpen. Die geschikt zijn.

Even een simpel reken sommetje. 800 kg (mijn paard) + 800 kg (trailer) = 1600 kg.
En wil dan graag nog wat speling overhouden. Dus ik denk dat ik al gauw kom aan een auto die 2000 kilo mag trekken.

bromfiets

Re: Wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:59

Afhankelijk van de motor mag een Ssang yong musso 2300 tot 2800 kilo trekken Lachen

Van andere merken durf ik het zo niet te zeggen, maar andere bokkers wss wel Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:13

wij hebben een volvo xc 90. mag het ook met gemak trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:00

felicity schreef:
Even een simpel reken sommetje. 800 kg (mijn paard) + 800 kg (trailer) = 1600 kg.
En wil dan graag nog wat speling overhouden. Dus ik denk dat ik al gauw kom aan een auto die 2000 kilo mag trekken.

Hoeveel geld wil je uitgeven aan aanschaf en gebruik?
Land Rover Freelander 1 mag 2000kg aan de haak hebben, weegt 1550kg en is daarmee als Diesel redelijk betaalbaar. Ga voor modellen vanaf 2000 en de automaat heeft voorkeur. 112pk en 260Nm zijn hele nette getallen, zeker bij een verbruik van rond 1:13. Dat zijn getallen waar maar heel weinig 4x4's aan kunnen tippen.
Is Diesel geen optie, ga dan voor de V6. Dat is echt een beest van een motor. 175pk en 240Nm daar kun je mee thuiskomen Haha! Loopt wel 1:9, maar goed, dan heb je ook echt wat; automaat (steptronic) is standaard.
Laat de 1.8 4 cilinder benzine links liggen. Doe geen moeite, de meerprijs van de V6 weegt absoluut op tegen het nauwelijks minderverbruik van de 4 cilinder; ook is de V6 veel betrouwbaarder.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:10

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet gaan bepalen wat je budget is. Ik kan wel elk merk met model opnoemen maar als die niet in het budget vallen heb je daar niks aan.
Daarbij zou ik gaan kijken (als het in het budget valt natuurlijk) naar een 4x4. Geen SUV (zoals de meeste de fout maken) die mogen vaak maar 1600 kg trekken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:24

je hebt tegenwoordig een ford mondeo deze mogen tegenwordig 1800 kilo trekken. al een 4x4 niet in je budget ligt kan je hieraan denken.wij hebben een oudere mondeo en die mag 1500 trekken maar trekt zondr moeite mn 2 paard trailer met fries.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:19

Bloos ik heb een Ssangyong te koop, ik hem niet meer nodig dus is mij overbodig (hihi rijmt ook nog Tong uitsteken )

advanbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:55

Autokeuze is heel persoonlijk, maar kijk uit met de Freelander series I. Versnellingsbak en tussenbak zijn niet best. Is opgelost bij de series II. verder sterk afhankelijk van budegt en persoonlijke voorkeur. (rij zelf discovery series III)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:18

Wij hebben ook met dat probleem gezeten, en ba heel veel bezoekjes aan garages hebben wij geen enkele normale personen auto gevonden die dit mag trekken. Zelf hebben we nu gekozen voor een subaru forrester, o.a. omdat je bij deze auto een dubbele giering hebt en zo in zwaar terein en zware lading gebruik kan maken van nog eens 5 versnelling die tussen de normale versnellingen vallen, je hebt in principe 0.5, 1, 1.5, 2 en verder tot de vijfde versnelling. Het is een goede betrouwbare auto, wint alleen van binnen geen schoonheidsprijs, is sober en simpel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:21

sammie18 schreef:
Wij hebben ook met dat probleem gezeten, en ba heel veel bezoekjes aan garages hebben wij geen enkele normale personen auto gevonden die dit mag trekken. Zelf hebben we nu gekozen voor een subaru forrester, o.a. omdat je bij deze auto een dubbele giering hebt en zo in zwaar terein en zware lading gebruik kan maken van nog eens 5 versnelling die tussen de normale versnellingen vallen, je hebt in principe 0.5, 1, 1.5, 2 en verder tot de vijfde versnelling. Het is een goede betrouwbare auto, wint alleen van binnen geen schoonheidsprijs, is sober en simpel.

Sinds wanneer heeft Subaru Hoog-Laag selectie op hun versnellingsbak? En hoe doen ze dat dan?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:58