. Vandaag heb ik ongeveer een uur geprobeerd een halster aan te brengen, echter zodra ze voelt dat iets te dichtbij aan haar oren begint ze met haar hoofd in de lucht te gooien en achteruit stappen. Ik heb uiteindelijk het halster weg gelegd en een touwhalster genomen, na nog eens veel moeite heb ik die dan ook aangekregen (eerst over de nek, dan over de neus en dan richting haar oren) en na een tijdje kon ik een beetje rond haar oren komen. Uiteraard heb ik veel beloont met mijn stem en nadat ze het halstertouw aanhad heb ik haar dan ook eventjes met rust gelaten... Eenmaal dat het halster aan is zijn er geen problemen meer, dus volgens mij is het echt angst, dat zie ik ook aan der.
Maar hoe kan ik het haar aanleren zonder dat ze bang is? Echt vertrouwen doet ze me nog niet maar als ze geen halster verdraagt kan ik ook niet beginnen met een band te kweken en kan ze ook niet naar buiten. Morgen kan ik eventueel wel FF het touwhalster gebruiken voor het DA bezoek maar ik vind het niet veilig genoeg om haar daarmee even naar buiten te laten gaan (het is namelijk te groot).
Ik hoop op een heleboel reactie's

Ps: sorry als hier al een topic over bestaat maarik heb niets gevonden.

. Ze vind het wel nog eng maar laat het wel toe als ik niet te rap ga, als beloning laat ik haar een paar minuutjes met rust om nadien weer verder te gaan met de 'ear-touching'