Voering aigle laars laat los, iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voering aigle laars laat los, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:24

Ik heb half lere rijslaarzen met hoge schacht van Aigle,
prima laarzen alleen de voering trek ik nu mee, balen want ze zijn verder nog
prima.
Iemand tips, kan je ze bv plakken laten bij een schoenmaker, of kan ik de voering dr uit knippen,
of kan je de laarzen dan niet meer aantrekken?
Ik hoop dat iemand tips heeft anders moet ik andere laarzen.

bromfiets

Re: Voering aigle laars laat los, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:27

Ik heb hetzelfde probleem gehad... Ik heb de voering er uiteindelijk helemaal uitgetrokken, want er gaat allerlei rotzooi tussen zitten waardoor je op een gegeven moment met ballen vuil onder je voeten loopt. En dat is vervelend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:29

Bedankt voor je reactie bromfiets, wat ik me afvraag zitten die laarzen dannog wel lekker als je de voering dr uittrekt?

Edit het gaat om deze laars, dus met een soort van opzetstuk van leer;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-07 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:33

Qua rijden merk je er niks van, maar als je zweetvoeten hebt gaan ze piepen bij het lopen en je krijgt ze wat moeilijker aan en uit Tong uitsteken

Ik denk dat het het fijnste is om een ander paar aan te schaffen, ik gebruik ze alleen om paarden uit de wei te vissen en ik irriteer me er blauw aan....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:40

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:43

misschien helpt het als je plastic zakjes om je voeten doet, zodat je er makkelijker uitglijd en misschien voorkomt het, dat de voering meegetrokken word.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:45

Nannes schreef:
misschien helpt het als je plastic zakjes om je voeten doet, zodat je er makkelijker uitglijd en misschien voorkomt het, dat de voering meegetrokken word.

Is een oplossing, maar ik vind wel dat je er gruwelijke sopvoeten van krijgt...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:46

bromfiets schreef:
Nannes schreef:

Is een oplossing, maar ik vind wel dat je er gruwelijke sopvoeten van krijgt...

geen idee, nooit geprobeert Clown . maar veel mensen met leren laarzen die ze moeilijk uitkrijgen gebruiken ook plastic zakjes.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:48

Als mij dit gebeurt koop ik altijd nieuwe laarzen.
soms gaat dit echt wat sneller dan gedacht; heb nog een paar laarzen staan die ik maar 2maand heb gedragen ofzo, splinternieuw nog haast maar de voering zit los... Tja dan trek ik ze niet meer aan!
Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen. Ja je zou de voering eruit kunnen halen voorzichtjes en dan lijm op de zool doen, de laarzen aantrekken en zodoende de voering op zijn plaats zetten. En dan maar wachten tot de lijm gedroogd is Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:50

Knip niet de hele voering eruit, maar alleen de voet. Een paar extra sokken aan en het probleem is opgelost. Je voering zonder voet gaat wel elke keer met uittrekken mee, maar dat stop je heel gemakkelijk weer terug. Een paar losse zooltjes in je laars zit nog beter.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:54

Ik had ook eerst Aigle laarzen die ook voering onder bij je voet had. Ik trok ze ook steeds mee en de voering ging ook steeds meer stuk. Heb ze uiteindelijk weggegooit en nieuwe Aigle laarzen gekocht met een houten ondergrond bij je voet. Veel beter, krijg je ze ook makkelijker uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:06

Zitten wel dingen tussen waar ik niet opgekomen was Lachen

Nannes schreef:
misschien helpt het als je plastic zakjes om je voeten doet,

Lijkt me wel een goede tip, zweten doe ik toch al in die dingen....

aerdenhout1 schreef:
Knip niet de hele voering eruit, maar alleen de voet. Een paar extra sokken aan en het probleem is opgelost. Je voering zonder voet gaat wel elke keer met uittrekken mee, maar dat stop je heel gemakkelijk weer terug.

Lijkt me ook geen verkeerd idee, ik heb het idee dat door die lange sokken (Die zo mode zijn en ook wel lekker zitten) je de voering ook sneller kapot trekt, je been zit immers toch veel strakker in de laars.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:23

ik heb ook dit probleem met de Aigle laarzen.
Verder zijn ze nog goed alleen die voering...
En dan drukt de zool ergens in je enkel.
Ook maar weer de voering eruit geknipt, losse zooltjes van bijv. de Aldi erin is ook lekker, en warm!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:26

dit is volgens mij echt een standaart Aigle probleem. Ik heb het bij al mijn aigle laarzen gehad (gewoon braaf terugstoppen en doorlopen, had er weinig last mee)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:02

volgens mij is dit een standaard probleem van alle rubbere laarzen met voering! In het begin deed ik iedere keer zooltjes in de laars, hierdoor bleef de voering beter zitten. Maar kwam er uiteindelijk toch niet onderuit om de hele voering eruit te knippen. Of nieuwe te halen.
De oplossing om plastic zakjes om je voeten te doen helpt wel bij het aan en uit trekken, maar uiteinelijk gaat de voering kapot door de wrijving die er ontstaat tijdens het lopen. Daar doe je helaas vrij weinig aan, maar de optie om alleen de voet van de voering eruit te knippen en dan losse zooltjes te gebruiken is ook een optie!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:03

Nieuwe kopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:39

Ik merk dat de lange sokken die zo vrezelijk 'in' zijn ook geen positieve bijdrage leveren aan de voering van de laars, het zit natuurlijk toch flink strakker, nu ik korte sokken aanhad trok ik de voering niet meer mee.....Maar goed wel jammer ik ben júist zo dol op die sokken...

Janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:58

Ik ben laatst met mijn nichtje ook laarzen gaan kopen, toen ze een andere maat aan wou trekken en de laarzen die ze aan had dus uit, werd ze op het matje geroepen door de winkelbediende. Als je laarzen met voering uitdoet zonder laarzenknecht gaat de laars heel snel kapot; de voering laat los. Hoe dit kan weet ik ook niet, heb zelf altijd leren laarzen die ik wel met de laarzenknecht uit moet doen. Maar dit zei de winkelbediende tegen me

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:42

de teen eraf knippen, aan de voering (tussen rubber en voering) lijm smeren en dan de voering terugstoppen, dan gaat het wel weer even.