Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
,Aurora3 schreef:@ UpDate: ja consequent zijn doe ik al zoveel mogelijk. Negeren als ie me bijt lijkt me niet zo'n strak plan, want dan bijt ie echt door. Dat straf ik liever meteen af met een tik.
En afwisseling, ja ik zou wel willen, maar dat gaat nu dus heel moeilijk.
Het probleem is er trouwens niet tijdens het werk, met rijden of longeren zie je helemaal niets terug van die dominante houding. Ik denk dat ie zich dan nog niet zeker genoeg voelt om veel trucen uit te halen. Dat zal vast nog wel komen
Aurora3 schreef:Ze staan met zn tweeen ja, maar voor dat uurtje moet ie daar maar tegen kunnen hoor, ff alleen zijn. Daarbij staan er nog 3 paarden aan de overkant van de straat, dus dan moet ie daar maar even naar kijken.
ellepel schreef:grondwerk zou goed zijn,misschien kun je iemand vinden die je daarin goed kan begeleiden zodat jullie met zijn tweeen tot een goede verstandhouding komen?
. Het is a) een hele leuke manier om met een paard bezig te zijn, b) de dominantie verhoudingen worden meteen geklaard en (vooral) c) hij moet hierbij z´n koppie gebruiken
.Aurora3 schreef:Sorry, maar zou je geen dingen willen verzinnen, wat ik zogenaamd gezegd zou hebben?Ik ben het met je eens dat paarden eigenlijk met een hele grote kudde met zijn alle op een enorm weiland zouden moeten staan.
Aurora3 schreef:We moeten proberen om een paard zoveel mogelijk paard te laten zijn, maar wel binnen de grenzen van het mogelijke.
juval schreef:ik ben van mening dat een paard van 5 jaar aan het werk moet! doordat hij nu te weinig te doen krijgt wordt hij vervelend. Jammer dat je geen bak tot je beschikking hebt. Is er in de buurt niet ergens waar je (evt tegen betaling) kan rijden?
succes!