Ik train minimaal 5 dagen per week keihard op een zo goed mogelijk resultaat te krijgen en mijn paard zo fijn mogelijk aan mijn hulpen te krijgen. Tijdens het trainen hebben we veel geoefend aan de appuyementen, wissels, contragalop. Deze oefeningen gaan nu súper fijn en ik hoef maar een minimale hulp te geven voor een goede reactie. Vandaag had ik dus wedstrijd en deze oefeningen gingen tijdens de proef ook super. Aan het eind van de proef zit nog een stukje draf, na de galop. In dit stukje draf wordt Maiko altijd erg enthousiast en wordt nogal sterk waardoor het een beetje onrustig wordt, dit is enkel aan het einde, de rest van de proef heeft hij soms een iets te hoog tempo maar hij blijft wel bij me en ik kan alle oefeningen inzetten want hij loopt de proef tenslotte NIET uit zichzelf ookal ziet het er uit dat ik niks/ bijna niks hoef te doen omdat ik zo hard op de verfijning van mijn hulpen heb getraind. Toen ik af had gegroet kwam de jury uit het jury hokje en riep me. Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt, nou oke dacht ik toen dat is goed bedoelt advies en voor dat laatste stukje draf kan dat zeker kloppen. Toen kwam de punten, 55,6%
Ik heb best een reeële blik op mijn punten maar dit was ronduit belachelijk! Ik had bijna allemaal 5'en omdat mijn paard het allemaal uit zichzelf deed volgens meneer de jury. Voor mijn houding en zit had ik een 7 en voor mijn rijvaardigheid had ik een 5, het kwam er dus op neer dat ik een goed paard heb en dat hij uit zichzelf loopt en dat ik er alleen maar netjes op kan zitten maar verder dus niet kan rijden. Nou fijn om dat commentaar te krijgen, daar train ik dan minimaal 5 dagen per week keihard voor
Ik moest dit toch echt even van me af schrijven want ik vind dit ronduit belachelijk!
.
, maar laat die kerel dan commentaar mee geven waar je wat aan hebt, of schijf het desnoods op het protecol!
Al helemaal als je je rot traint om iets te bereiken.. Naja je heb van die jury's

, een paard kan niet uit zichzelf lopen. waarschijnlijk zette je juist een hele goede proef neer en zag het er heel soepel uit. ik zou gewoon lekker blijven doortrainen en gewoon blijven starten, denk dat je hier nog weinig aan kunt doen.