Petrie's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Petrie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 17:54

Ik heb vandaag de petrie anky's gekocht,
maar ik kon er amper mee brommer rijden omdat me kuiten dan gewoon pijn deden!
heeft er iemand tips om zegoed in te lopen?

Rinske

Re: Petrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:58

Bij brommerrijden zitten je knieën in een behoorlijke hoek! Pas daarmee op, je kunt er een erg lelijke knik mee onder je knieën krijgen!
Petrie's zijn amper in te lopen, de mijne zijn het iig na 4 jaar nog steeds niet Knipoog . Ik gebruik ze echt alleen om te rijden, dan zitten ze zalig! Maar niet met lopen, dan krijg ik er nog steeds blaren van. Je moet in ieder geval nooit fietsen of traplopen ofzo, dan krijg je bijna zeker zo'n lelijke knik!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:02

haha mij werd juist aangeraden om trap te lopen en te fietsen, maarja het regent en binnen in huis mag ik er niet mee lopen (aangezien ze al behoorlijk viesz ijn aan de onderkant)
Daarom mijn vraag Lachen

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:04

Ik had mijn laarzen 's ochtend de eerste dag aangedaan en er de hele dag mee lesgegeven, daarna nog 2 paarden gereden en 's avonds weer uit gedaan. Had echt wel ff zere benen toen en was blij dag ze uit konden, maar daarna zaten ze heerlijk!! Nooit meer zere benen gehad en ik kan er makkelijk op lopen, zelfs rennen Knipoog

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 19:28

Haha, ja rennen kan ik wel
maar kan me been nog niet goed omhoog doen..
ben vandaag even snel op een pony gestapt dat ging wel makkelijk alleen had t idee dat ik heel veel been gaf..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:53

ik heb de beste ervaringen om er gewoon meteen mee te gaan rijden en zo min mogelijk op te lopen.

zo blijven ze het mooist (en vaak gaan ze toch niet lekker genoeg zitten om er op te lopen en ze worden er niet mooier van) maar soms is het gewoon niet te doen om er meteen mee te rijden en dan wordt het dus toch lopen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:23

Heb er vandaag mee gereden,
maar had nog moeite bij het aansporen (dan sneed hij in mn kuit)
maarja veel mensen vertellen mij om te fietsen..
is er niets anders hoe ik ze makkelijk in kan lopen.. Zonder dat het te lang duurt..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:49

helemaal nat maken, dan gaat hij het snelst naar je been zitten.
of een fles spirutus er in, dit droogt sneller.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:11

Dat is zoooo slecht voor het leer Marloezzke!!! Nooit doen dus!
En je hebt Petries ReJo, die zijn niet snel in te lopen, sterkte Clown Haha! .

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:27

ik heb ook nog niet zo oude petries (2 maanden) ik heb in het begin beetje spierpijn gehad maar nu niet meer. Ik fiets ermee naar mijn paard en dan rijden, ik loop er zo min mogelijk op aangezien het paardrij laarzen zijn. Als je op je brommer gaat kan je het beste gewoon stal schoenen aan doen en dan als je gaat rijden pas je laarzen aandoen..
sterkte!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:30

Je hoort zóveel verschillende/uiteenlopende verhalen over Petrie's.

Ik heb zelf ook de Anky en heb ze 2x een uurtje aangehad thuis, gewoon omdat ik er zo blij mee was hihi. Daarna ben ik er mee gaan rijden wat resulteerde in 2x een wondje/blaar op mijn hiel. Daarna nooit meer last gehad. Ze zitten nog steeds niet fijn als ik naar de wc ga (die hoek die je benen dan maken..), maar verder zitten ze heerlijk!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:34

MalouWenno schreef:
ik heb ook nog niet zo oude petries (2 maanden) ik heb in het begin beetje spierpijn gehad maar nu niet meer. Ik fiets ermee naar mijn paard en dan rijden, ik loop er zo min mogelijk op aangezien het paardrij laarzen zijn. Als je op je brommer gaat kan je het beste gewoon stal schoenen aan doen en dan als je gaat rijden pas je laarzen aandoen..
sterkte!

Fietsen kan ik er bijna niet mee, dan steekt de laars helemaal in mijn knieholte.. Bloos

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:39

Ik heb nu 2 jaar Cavallo's. Na ong 2 mnd ingereden, inlopen hielp niet verrektes veel. Ze lopen nu ook wel heel erg lekker! Coating begint helaas los te laten (was instapmodel, Talent). Heb nu Konigs, Sir Benelux met dressuurboog. Moet kalfsleer zijn maar voelen erg hard. Moet er alleen nog een hakje en een zooltje in kopen en dan kan ik ze gaan gebruiken, maar die moet ik dus ook nog inlopen en -rijden...
Heb wel eens Petries van een ander aangehad, vond ik niet geweldig fijn (buiten het feit dat ze niet naar mijn voet stonden). Heb in mijn Cavallo's wel een Petrie comfort zooltje liggen, die is geweldig Lachen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:47

Mmmh, ja ik hoorde ok dat je er zo'n klein verhoogd zooltje bij je hak in kan leggen, dat je wat hoger staat..
Zou ook een optie zijn zodat ik misschien niet zo'n last heb van mijn knieholte..
Iemand ervaring mee?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:11

petrie anky's schijnen anders wel snel ingelopen zijn wat ik hoorde uit verhalen..
maar zo;n verhoogt hakzooltje is een goede optie Ja

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:14

Rinske schreef:
Bij brommerrijden zitten je knieën in een behoorlijke hoek! Pas daarmee op, je kunt er een erg lelijke knik mee onder je knieën krijgen!
Petrie's zijn amper in te lopen, de mijne zijn het iig na 4 jaar nog steeds niet Knipoog . Ik gebruik ze echt alleen om te rijden, dan zitten ze zalig! Maar niet met lopen, dan krijg ik er nog steeds blaren van. Je moet in ieder geval nooit fietsen of traplopen ofzo, dan krijg je bijna zeker zo'n lelijke knik!

Dat moet je juist wel doen Knipoog
Dan loop je ze juist in, dat hebben ze bij mij in de winkel gezegt!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:16

ReJo schreef:
Mmmh, ja ik hoorde ok dat je er zo'n klein verhoogd zooltje bij je hak in kan leggen, dat je wat hoger staat..
Zou ook een optie zijn zodat ik misschien niet zo'n last heb van mijn knieholte..
Iemand ervaring mee?

Ja ik heb die! Van Petrie.
Ik heb nog nooit zonder aangehad.
Maar ik heb m'n laarzen pas aan het eind van de zomer gekregen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:21

Rinske dat valt nogal mee hoor.
hoe denk je dat laarzen opgerekt worden???? juist ja wanneer ze helemaal nat zijn.
wanneer je je laarzen inloopt nadat ze nat gemaakt zijn versnel je het inloop proses alleen maar.
inderdaad natte laarzen bij de verwarming laten drogen is slecht ja omdat het leer op die manier uitdroogt. wanneer je ze echter nat maakt en door je lichaamswarmte laat drogen is daar geen sprake van.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:23

ik had zelf ook super veel moeite met mijn petrie's anky's in te lopen.. Na een tip van iemand gekregen te hebben zaten ze super fijn.

Die tip was om er natte kranten in te doen nacht laten staan en dan met zakjes om je voeten aan trekken.. Begin nou niet meteen met zeggen het is slecht voor je leer blablabla.
Heb ze nu 5 jaar, rijd der iedere dag mee, en er nog helemaal niets kapot aan!

janneke11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:07

Je kunt voor het inlopen van Petrie en klein hakje krijgen, zodat je de eerste tijd niet zo'n last krijgt van je knieholte. Je hak wordt dan namelijk ongeveer 1 cm hoger en dus je laars bij je knieholte lager. Verder is het even doorzetten!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:30

Mmm,
Ja ik heb er nu 2 keer mee gereden (en gesprongen vandaag)
en ze beginnen al te zakken Lachen fijn!
Maarja mijn probleem is nu weer geworden..
Met springen heb ik geen steun aan mijn benen!
Ik was vandaag bijna gevallen omdat mijn laarzen heel erg glijden met mijn zadel dus mijn benen vlogen alle kanten op..
Dus iemand tips om ze iets minder glad te maken?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:00

Ik loop heel de dag op mijn petrie's, en ze zitten zalig! Lachen
Met inlopen heb ik vooral de hond ermee uitgelaten, elke avond.. maar een maand later zaten ze als gegoten.
Met mijn Konings laarzen kan ik nog steeds geen 100 meter lopen... daar rij ik alleen wedstrijden mee! Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:34

ladyjoy schreef:
Ik heb zelf ook de Anky en heb ze 2x een uurtje aangehad thuis, gewoon omdat ik er zo blij mee was hihi. Daarna ben ik er mee gaan rijden wat resulteerde in 2x een wondje/blaar op mijn hiel.

Dat had ik met mijn laarzen van Zaldi ook. Alleen dan op die knobbels zegmaar. Ik heb er 2 flinke littekens aan overgehouden, maar goed het waren wel mooie laarzen Vork Ik heb Petrie's besteld in Nederland, die ga ik over 3 weken ophalen, en ik vrees dat ik er dan weer aan moet geloven Huilen van het lachen

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:26

Het is ook niet de bedoeling dat je er mee kan gaan fietsen, toch? Knipoog Dat gaat dus, als het goed is, bijna niet. Ik heb ook Petrie`s maar heb ze ook echt bijna alleen aan om mee te rijden, ze zitten dan ook nog heel hoog. Ik kan er wel mee lopen en rennen als het moet, maar dat gaat niet van harte.
Maar met het rijden zitten ze als gegoten!

_Mlssa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:27

Je moet ze eerst goed inlopen. Dan worden ze vanzelf soepel.
Het zal in het begin wel even pijn doen.