Hee Bokkers,
Ik heb een probleem, of eigenlijk voorzie ik een probleem.
Mijn buren hebben 2 ponies, Felien, die ik en mijn buurmeisje langzaam aan het inrijden zijn en Daisy, de moeder van Felien die 27 is en last heeft van hoefbevangenheid. Ze is aan alle benen kreupel en strompeld echt vooruit. Verschrikkelijk om te zien. Daisy moet op drassige grond staan en mag alleen hooi eten omdat er in vers gras teveel eiwitten zitten.
Felien staat in de wei ernaast, waar een hoop gras staat. Ze staan nu dus niet meer bij elkaar. De eerste keer dat Felien alleen stond en we wilden gaan rijden in die andere wei, zonder Daisy, werd Felien helemaal gek. Ze staat nu nog in de andere wei, maar zodra we gaan rijden, verhuizen we haar naar Daisy's wei en dan gaat het goed.
Maar nu het zo regent enzovoorts, gaat Daisy waarschijnlijk op stal, zodat ze daar op stro kan liggen in plaats van de koude natte modder.
Ik voorzie dat Felien dan helemaal niet meer te berijden is.
Ik zou graag tips hebben van wat ik kan doen om haar rustig te houden, ook zonder Daisy. Ze hebben altijd bij elkaar gestaan, dus een weitje naast elkaar is al vreemd voor ze.
Ik wil er niet aan denken wat er gaat gebeuren als Daisy helemaal niet meer binnen handbereik is.
Hoop dat iemand tips voor me heeft.
Liefs Marleen