) en de drollen langs de rand zodat hij daar niet in stond.Helaas moesten we vier maanden geleden van stal verhuizen door de verkoop van de toenmalige stal. In de overtuiging een goede locatie gevonden te hebben, is hij toen naar zijn nieuwe stal gegaan. Daar ging het allemaal prima, maar het was een heel groot verschil met de oude situatie. De box was kleiner en in plaats van een buitenstal stond hij nu binnen. Op een gegeven moment viel het me op dat hij werkelijk al zijn stro non-stop opat. Natuurlijk gingen er bij mij allemaal lampjes branden, en toen ik de voerlijst zag, wist ik meteen wat er aan scheelde. Hij kreeg daar maar een kwart van de hoeveelheid ruwvoer die hij wel gewend was, logisch dat hij dan compensatie zoekt. Het was niet bespreekbaar om meer hooi voor hem los te krijgen. Gevolg: ik ben op zoek gegaan naar een andere stal, en daar staat hij nu sinds afgelopen weekend.
Hij heeft weer fijn een grote buitenstal, en zoveel hooi als hij maar wil. En dat is echt behoorlijk wat: kratten vol verdwijnen in zijn box.
Het probleem blijft helaas wel. Hij eet nog steeds hele zijn stal leeg, tot op de bodem. Dit ben ik dus helemaal niet van hem gewend. Vroeger knabbelde hij wel wat maar had hij altijd een lekker dik bed. Nu blijft er van het bed dat ik hem dagelijks geef helemaal niets over bijna. Al het stro verdwijnt in zijn maag.
Kan het zijn dat dit een vorm van stereotype gedrag is geworden? Zou dit nog minder kunnen worden? Ik weet namelijk niet wat ik er nog meer aan kan doen. HIj staat een groot deel van de dag buiten en krijgt echt hele grote porties ruwvoer.
Wie heeft raad?