korte keuring ivm verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

korte keuring ivm verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:30

ik heb gister een keuring gehad van mijn verzekering voor mijn paard,t viel mij op dat deze keuring totaal nergens op slaat.FF drafje lopen en t chipnummer controleren en klaar was hij...?Is dit normaal, kan me nou niet indenken dat de beste man binnen 5 minuten kon zien of mijn paard nou wel ok was?Of is dat de bedoeling niet van zo n keuring?

Zesiram

Re: korte keuring ivm verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:31

Kwam er iemand van de verzekering zelf? Dat doen ze volgens mij alleen om te kijken of het opgegeven paard ook het paard is dat jij op stal hebt staan.
Voor de gezondheid willen ze toch een veeartsenverklaring. Dit is dus iets anders.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:32

ja hij was van de verzekering zelf..zit daar dan zeker t verschil in..ze hebben t niet gehad over een gezondheidsverklaring.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:42

Dat hoeft pas vanaf een bepaalde waarde( bij mijn vorige paard geloof ik vanaf 3000 euro), dus misschien dat je daar onder zit. Als je je paard voor een laag bedrag verzekerd, heb je geen gezondheidsverklaring nodig en willen ze alleen zien dat het om het juiste paard gaat. Geen probleem dus!

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 11:19

uhh mijn paard is meer waard...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:25

Heb je hem voor ziektenkosten verzekerd of alleen voor ongevallen/dood. Dat wil ook nog wel eens schelen.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 11:37

dood

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:41

Heb je een aankoopkeuring laten verrichten en heb je het rapport aan de verzekering gestuurd?
Dan willen ze nl alleen even kijken of het inderdaad hetzelfde paard is en of er geen "zichtbare schade" aan het paard is ontstaan sinds de keuring.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:50

De verzekering waar ik bij ben komt altijd onverwachts langs.
De paarden hoeven niet eens de box uit.
Meestal is het gewoon een gezellig kletspraatje.
Aan en af melden kan ik gewoon telefonisch doen.
Omdat wij nogal vaak wat aan en verkopen belt hij ook regelmatig om te kijken of hij nog helemaal up to date is.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:53

connie1964 schreef:
ik heb gister een keuring gehad van mijn verzekering voor mijn paard,t viel mij op dat deze keuring totaal nergens op slaat.FF drafje lopen en t chipnummer controleren en klaar was hij...?Is dit normaal, kan me nou niet indenken dat de beste man binnen 5 minuten kon zien of mijn paard nou wel ok was?Of is dat de bedoeling niet van zo n keuring?

Zo gaat het bij mijn verzekering ook hoor, die man komt elk jaar even kijken en dan moet ik even een drafje doen en dan is die gozer weer pleite... Ohja ik heb mijn paard verzekerd voor ziektekosten en ongeval/dood, bij de onderlinge paardenverzekering bierum.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:04

Bij de onderlinge verzekering komen ze gewoon kijken of hij er nog is en of hij er enigszinds gezond uit ziet. Soms jagen ze ze even op in de wei. Vorige keer vonden ze hem stilstaand grazend al goed genoeg. De andere hoefde ik nog niet eens uit de stal te halen.