Troxel cap, iemand ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Troxel cap, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 23:10

Ik ben op zoek naar een leuke gekleurde cap. Na het lezen van een verhaal over de casco New Master ben ik daarvan af gestapt en op zoek gegaan naar een ander soort cap, liefst met kleurtje. Ik kwam op www.troxel.nl terecht en daar staan mooie caps op vind ik. Maar ja mooi hoeft niet meteen goed te bevallen. Dus mijn vraag is, wie heeft een Troxel cap, welke Troxelcap en hoe is de pasvorm en comfort.
Graag reacties over Troxel caps, zodat dit niet een topic wordt over welke cap nu wel of niet goed is, die zijn er nl al genoeg op bokt en heb ik al globaal gelezen Haha!

Ndieh

Re: Troxel cap, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:17

Ik 'heb 'n paar plaatjes opgezocht en bekeken, maar ik vind ze er niet erg stevig uitzien! rond welke prijs klasse zoek je de cap?
de caps van GPA zitten super confortabel, en zijn van goede kwaliteit, ze zitten wel in de hogere prijsklasse.
veel succes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:18

Ik heb een Legacy Gold, gewoon een zwarte, omdat ik hem ook voor dressuurwedstrijden nodig heb.
Heerlijk ding!
Heb hem nu ruim 3 jaar, zit nog perfect!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:41

Ik heb 2 spirits. Bevallen me meer dan prima!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:32

Kijk even op WN-TR, daar zul wat meer informatie hierover kunnen vinden Ja

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:24

Ik heb sinds zaterdag een spirit. 1x mee gereden. Hij zit heerlijk, lekker licht en het enigste wat ik voel zitten is het bankje, de cap niet. Zit goed stevig.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 02:41

Ik heb een Troxel Sierra. Volgens mij is hij bedoeld als een cap voor westernruiters, maar hier wordt hij ook veel door dressuur- en springruiters gedragen. Het enige wat ik jammer vind is dat de mijne niet echt zwart meer is, omdat ik er veel mee in de zon heb gereden terwijl hij nat was.

Hij zit echt heerlijk, maar ja, mijn hoofd is het jouwe niet, dus ik denk dat je voor advies over de pasvorm toch beter naar de winkel kan gaan. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:13

Ndieh schreef:
Ik 'heb 'n paar plaatjes opgezocht en bekeken, maar ik vind ze er niet erg stevig uitzien! rond welke prijs klasse zoek je de cap?
de caps van GPA zitten super confortabel, en zijn van goede kwaliteit, ze zitten wel in de hogere prijsklasse.
veel succes!

Helaas komt deze GPA heel slecht uit de cappentest en is deze ter nauwernood door de keuring gekomen. Hij is zelfs minder veilig dan de aldi cap van 15 euro! Als TS zijnde zou ik daar dus echt het geld niet aan verspillen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:52

Heb een zwarte legacy gold. Cap zit super lekker! Zou 'm zo weer nemen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:47

IK heb nu nog een Casco New Master, en ik was toch al op zoek naar een cap erbij. De LAS vind ik erg mooi, maar niet fijn zitten. Ik ga binnenkort ook een Troxel passen bij een vriendin (www.saddle-up.nl)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:11

Ik heb 1 keer een troxel opgehad, en vond het een hele mooie, prettige cap, die ik graaaag zou willen proberen. Ik heb nu een soort namaaktroxel van de Lidl die ook goed bevalt maar inmiddels wat oud wordt. Helaas is de verkrijgbaarheid van Troxels erg beroerd Scheve mond Ik ben dan ook erg blij met je link, ga gelijk kijken Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:13

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:18

Overigens zijn de verkooppunten misschien niet helemaal up to date (aangezien ik al minstens 1 keer voor niks naar een adres ben gegaan waar ze ze toch stiekem niet hadden...)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:27

Ik heb er een! Go jij! Go jij! Een Legacy Gold Duratec (helaas wel zwart, maar goed.)
Ik heb vandaag de Sierra, de Spirit, de Laredo en de Legacy Gold Duratec gezien en gepast:
de Sierra is schitterend! Heel chique, apart, voelt enorm stevig aan, maar past enorm fijn. Enige nadeel is dus dat 'ie wat boven budget ging, want dit was echt de mooiste en fijnste.
Daarna de Legacy Gold Duratec: die heb ik nu. Is wat groter dan verwacht, maar toch wel erg mooi en zit fijn. Er zitten een boel instelmogelijkheden aan, dat is even spelen (een dunnere en dikkere binnenfitting, flapjes waardoor je de zijkant wat meer kunt laten aansluiten, etc). Dat systeem maakt het comfort echt heel goed! Bij mij zit 'ie nu als een huis. Hmm, nu toch een nadeeltje gemerkt: het GPS III-systeem heeft scherpe puntjes. Lachen
De Spirit: die heb ik niet uitgebreid gepast omdat het iets minder mijn smaak is, is namelijk iets grover van uitstraling.
De Laredo: deze is erg, erg breed en paste mij niet, ook niet na verstellen. Het is in mijn ogen ook de minst mooie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:29

Welke winkel ben je geweest, Shadow?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:36

Ik heb de Dakota, een beige. Die zit echt superlekker en ik ben er heel blij mee *LOL*

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:31

Ik heb een Troxel sierra én een Casco. De casco is ideaal voor een rond hoofd (zoals ik Bloos ), maar de Troxel Sierra is erg goed aan te passen zodat hij keurig past. Hij ventileert goed en hij ziet er ook nog leuk uit. Binnenkant kun je veel handiger wassen dan bij de Casco. Het verstelmechanisme vind ik prachtig! Alleen het prijskaartje is iets minder, ik had het geluk om hem van een bokker te kunnen kopen. Ik heb wel mijn twijfels gehad over het klepje aan de voorkant, de Casco - met vast klepje- doet qua klepje wat steviger aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:14

Maar het is juist het losse klepje wat veiliger is als je voorover op de grond terecht komt, toch?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:40

Ja klopt. Marije_jiplover.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:42

Ik heb sindskort een Troxel cap en hij bevalt erg goed Ja

Lekker licht, lijkt net alsof ik niks op mijn hoofd heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:41

Ik heb een witte Spirit en een beige Dakota. Ze zitten beide heerlijk, lekker licht en niet zo warm.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 21:36

Ik kan de Troxel Sierra van een bokker overnemen! Dus heb zondag mijn Troxelcapje!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:49

Vandaag de cap opgehaald. Hij zit echt super! Past perfect! En lekker licht! En ook nog eens mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:00

Weer een tevreden Troxelklant Haha!