Trailer problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cacharel_x

Trailer problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:29

Halloo,
Waarschijnlijk is dit het zoveelste topic, sorry daarvoor Bloos
Het probleem is dat mijn paard niet volledig de trailer op wil.
Zo in eens, ze is er altijd redelijk vlot op gegaan, tot op een dag wou ze niet meer.
We hebben alles geprobeerd; longeerlijn achter haar poep, met voer lokken, lief praten, hard praten, drijven,..
Als papa en mijn lerares haar een duwtje geven dan bokt ze en steigert ze lichtjes, echt protesteren !
In het begin is er angst aan de pas, maar na een tijdje zie je dat ze je voor de gek houdt.
Ze gaat tot met haar hielen in de trailer en dan schiet ze na een minuutje er weer uit. Zo telkens opnieuw.
Alleen met mij gaat ze de trailer op, met iemand anders doet ze het helemaal niet.
Wat ik ook opgemerkt heb, is dat ze helemaal geen respect heeft voor druk, ze negeert het gewoon.
We zijn nu al ongeveer een maand aan het proberen om haar erop te krijgen en niets helpt.
Dus ik kan niet rijden en haar conditie gaat erop achteruit.

Wat kan ik doen ? Hoe moet ik mij gedragen tegenover haar ? Streng of niet ?
Alvast bedankt !!!
Groetjes xx

Anoniem

Re: Trailer problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:32

Als ze het in het begin wel heeft gedaan en nu niet meer betekent het waarschijnlijk dat ze het niet leuk meer vind. Ze denkt vast als ik der in ga moet ik weer een tijd in de trailer staan [ of moet je niet lang met de trailer rijden ? ]
Ik zou gewoon een paar keer bij de trailer gaan staan en beetje proberen zonder dwang en als ze der dan in gaat belonen en der meteen weer uit halen en op het land zetten. Zodat ze niet het gevoel heeft van '' owh alweer die trailer '' .
Want waarom is der meestal genoeg tijd om te rijden , maar niet fatsoenlijk normaal tijd om te oefenen met trailer in en uit gaan. En juist wanneer je alleen gaat trailer laden wanneer het nodig is ontstaat er een tijdgebrek en ongeduld, want "we hadden al op weg moeten zijn".

Wat ik zelf vind is dat alle vormen van dwang en/of geweld bevestigen voor het paard dat de trailer inderdaad een onveilige en irritante plek is.

Cacharel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 18:09

Ik moet ongeveer een 15 a 20 minutjes rijden.
De manier wat je zegt zijn we inderdaad al een tijdje bezig, zonder dwang.
Maar tevergeefs

Dank u voor de reactie

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:05

Op mijn site kun je veel info vinden over trailerladen, bij publicaties onder andere.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:50

Ik heb laatst een dually halster aangeschaft. Die van mij wilde er ook niet meer in.
Werkte echt super. Ik vind het zeker een aanrader.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:54

haal er iemand bij, hoe langer je dit volhoudt hoe lastiger het gaat worden straks.
Er zijn zoveel trailerladen cursussen, kijk bij jou in de buurt, je weet zelf ook niet hoe te handelen en dat hoor je wel te weten met laden in elke situatie, het is namelijk niet risicoloos, ik heb veel narigheid gezien, zorg dat je hulp en vooral zelf kennis en ervaring krijgt. Succes ermee.

Cacharel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 21:02

Dank je allemaal voor de reacties ..
Vandaag is ze er weer opgeweest !! Heel relax, juist alsof ze het jaren doet Lachen

Een Dually halster, wat is dat precies?