aankoop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barok

aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:10

Even waarschuwen! Boos!
Ik had een paardje gekocht in dendermonde(cruzado andalusier-fries) met de afspraak dat hij verkocht zou zijn na de klinische keuring! daar werd ocd vastgesteld en de verkoper wou de volle prijs van het paard niet teruggeven,terwijl hij zijn woord gegeven had! Ik weet het eigen schuld want hij wou geen papier tekenen! Ben nu wel geleerd bij die echte paardenhandelaars!
Maar t ergste is dan ook dan ik er al verliefd op was ( t paard he)
Het beestje had een super goed karakter, vijf jaar, geen papieren volledig zwartbruin.
Echt zonde Verdrietig
eerst even bekomen (want die lieveling spookt nog door mijn hoofd)en dan gaat de zoektocht verder, dus wie mij kan helpen?
Ik zoek een lief barok paard om dressuur mee te rijden en te gaan wandelen!
leeftijd tss de 4 en 7 jaar en graag helemaal zwart
alvast bedankt!

Equidea

Re: aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:12

ocd valt toch te opereren? (ben hier een leek in maargoed).

Sucses met je zoektocht.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:14

ocd is inderdaad te opereren.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:15

Als jij het volledige bedrag hebt betaald, zou ik het paard gewoon ophalen. Je hebt er tenslotte voor betaald.

Dan kun je eventueel ook verder laten onderzoeken of de OCD te behandelen is.

barok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:08

terughalen is geen optie bij zo n mensen denk ik! Is mss al weer verder verkocht aan onwetende mensen!
veearts gaf zeer negatief advies.moest het eigen paard zijn laat je zeker opereren maar je begint er niet aan als het een in aankoop is he? hij had trouwens ook een knie die soms blokkeerde.
In ieder geval wou ik gewoon even waarschuwen voor dergelijke handelaars! Zelfs als ze hun woord geven!
Jammer voor de paarden die in zulke omstandigheden terecht komen,maar je kunt ze niet allemaal redden he! Verdrietig
Ik heb er thuis al eentje op pensioen! Dus nu wil ik er echt een om mee te rijden!
groetjes

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:11

barok schreef:
terughalen is geen optie bij zo n mensen denk ik! Is mss al weer verder verkocht aan onwetende mensen!
veearts gaf zeer negatief advies.moest het eigen paard zijn laat je zeker opereren maar je begint er niet aan als het een in aankoop is he? hij had trouwens ook een knie die soms blokkeerde.
In ieder geval wou ik gewoon even waarschuwen voor dergelijke handelaars! Zelfs als ze hun woord geven!
Jammer voor de paarden die in zulke omstandigheden terecht komen,maar je kunt ze niet allemaal redden he! Verdrietig
Ik heb er thuis al eentje op pensioen! Dus nu wil ik er echt een om mee te rijden!
groetjes

Groot gelijk, alle extra kosten voor het voer e.d komen er ook nog eens bij, logisch dat daar dan echt geen plek voor is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:12

ja, bedankt voor waarschuwing, maar waarom betaal je hele paard al aan voordat gekeurd is?
normaal laat je toch keuren en dan betaal je hem en haal je he op?
en nu, heb je minder geld teruggekregen dan aankoop bedrag? kun je geen rechtzaak beginnen, aangezien een verborgen gebrek was?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:14

Barok: Punt een is het natuurlijk niet zo handig om al te betalen voor je het paard laat keuren.

OCD op latere leeftijd is vaak ingekapseld en als een paard er klinisch geen last van heeft zou ik dat zelfs niet laten opereren. Grote kans dat hij er nooit last van krijgt. Ik zou eerder een driejarige met OCD laten staan dan bv. een tienjarige.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:16

barok schreef:
groetjes

Snap ik Ja Maar dan nog zou ik bij hem een paard gaan halen... Desnoods een andere die wel gezond is. Nu ben je een enorm bedrag kwijt en heb je helemaal niks. Die kun je dan eventueel terugruilen voor het bedrag dat je kwijt bent, maar nu lacht die handelaar natuurlijk in z'n vuistje.

barok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 18:50

intussen heeft een vrouw mij gebeld die ook interesse had in het paard. de handelaar had haar verteld dat ik bij hem een ander paard gekocht had (wat een leugenaar) aan de andere kant ben ik blij dat hij dan ook gelogen heeft over het feit dat hij het paard naar de slacht zou doen! hij probeert het dus alsnog te verkopen. Rechtzaak? nee mijn vriend is advocaat en over zo n luttel bedrag heeft dat geen zin. De handelaar wordt het meest gestraft als jullie deze gegevens doorgeven en met hem niet in zee gaan!Hij zei me trouwens ook dat die mensen meer geboden hadden en ook dit is een grove leugen!!!
Wat een onmacht voel ik toch als mensen zo met dieren kunnen omgaan.Ik had nog een paard van hem gezien in een bouwvallige fabriek.Het dier kreeg om de drie dagen eten en kon niet buiten zien. Op de mest stond 5 cm haar van de schimmel!
Het arme "mooie" dier was natuurlijk niet te pakken te krijgen!
Kan ik daar niet iemand over waarschuwen, Of haal ik me daar problemen mee op de hals!
ok ik ben wat geld kwijt maar die paarden hebben het veel erger!
Ik zal te naif zijn zeker...dat dit allemaal kan!!!