Materiaal trailerklep?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ferry80

Materiaal trailerklep?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:06

Hallo
De trailerklep van mijn trailer is aan vervanging toe.
Nu hebben we de klep eruit gehaald zodat we er zelf een nieuwe in kunnen maken.
Een grote hardhouten plank wordt op maat gemaakt, naar de afmetingen van de oude klep gekeken.
Maar nou zat er op de oude klep een soort rubber aan de binnenkant, zodat het niet zo glad was.

Wat voor materiaal kunnen we daar nou het beste opmaken? En waar is het te krijgen?
Iemand ideeen?

Groetjes!

erikfoto

Re: Materiaal trailerklep?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:22

Je kan standaard rubber matten kopen om op de klep te plakken. Deze hebben al ribbels/latjes tegen uitglijden. Te koop bij de meeste trailerboeren.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 02:20

Rubberen maten kun je los kopen, je moet er natuurlijk wel op letten dat er klim laten op zitten, en dat het een goeie dikte heeft

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:32

klim laten? klimlatten bedoel je zeker?
persoonlijk ben ik niet zo kapot van die latten, heb al eens een paard zien vallen omdat de ijzers er achter bleven steken met achteruit van de klep gaan. Als het antislip-rubber is heb je die latten ook helemaal niet nodig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:15

Wij hadden eerst alleen rubber op de klep, maar dat werd toch glad als het nat werd. Anouar is al eens lelijk van de klep gegleden. Nu heeft m'n vader er toch latten op gemaakt. Het zijn hele lage latjes. Anouar zet precies z'n voeten op de randen van de latjes zodat hij grip heeft.

Let er alleen wel op dat de klep niet te zwaar wordt. Dat probleem hebben wij. Het is een hele stevige degelijke klep, maar er moesten ook meteen zwaardere veren onder omdat ik hem anders niet zelf dicht kon krijgen Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:35

Een beetje profiel is best, maar let erop dat je klimlatten geen struikellatten worden. Ik heb een soort granulaat erop, dat blijft ook goed stroef.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:32

Er bestaat ook speciaal rubber voor de laadklep waar klimlatten van rubber al gewoon meegegoten zijn... leek me ook wel handig als ik dat zo zag. Volgens mij stond dat vd week nog op marktplaats...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:23

Ken je die kokosmatten (die deurmatten)? Die zijn er ook in een rubbervariant en dan zeer kort en fijn. Dat heb ik op de klep en dat is goed stroef!