Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.hoeveel die mag trekken max. als je dat weet kan ik meer zeggen. 

) 
monky27 schreef:en me paardje is een draver van ongeveer 1.55-56. Ze zal iets van 420-450 wegen'

judithh schreef:wil wel even toevoegen dat het er niet om gaat hoe zwaar je paard is...je moet kijken naar het laadvermogen van de trailer als je aangehouden wordt kijkt de politie hier ook naar, ongeacht of er een KWPN-er of shetlander in staat. Puur het laadvermogen wordt gerekend niet hoeveel je pony weegt.
Kort gezegt als de trailer 600 weegt en heeft een laadvermogen van 700 dan is het totaal 1300kg dit is het gewicht wat de auto zou moeten mogen trekken.
monky27 schreef:hoeveel mag je trekken aan gewicht met een ford escord 1.8 diesel.
weet iemand dat? ik wil mijn paard verhuizen over paar weken. (mijn vader) we kunnen een trailer huren 1.5 paards en die weegt tussen de 500-580 zei de eigenaar en me paardje is een draver van ongeveer 1.55-56. Ze zal iets van 420-450 wegen'
zou dit kunnen..
Maya schreef:monky27 schreef:en me paardje is een draver van ongeveer 1.55-56. Ze zal iets van 420-450 wegen'
Dit betwijfel ik eigenlijk. Zou dat een erg laag gewicht van je paard vinden. Ik denk dat ze toch wel meer richting de 500 kg gaat vanwege haar formaat

langemans schreef:monky27 schreef:hoeveel mag je trekken aan gewicht met een ford escord 1.8 diesel.
weet iemand dat? ik wil mijn paard verhuizen over paar weken. (mijn vader) we kunnen een trailer huren 1.5 paards en die weegt tussen de 500-580 zei de eigenaar en me paardje is een draver van ongeveer 1.55-56. Ze zal iets van 420-450 wegen'
zou dit kunnen..
Een fordje escordje is veel te licht. Met die 1.8 kom je niet vooruit en waarschijnlijk zijn je remmen te licht voor zo een levend gewicht. Dus gevaarljk. Voor een paar centen huur je een stevigere auto met trekhaak (als je een paard kan betalen, kan je ook een huurauto betalen, toch?). Zo te horen, vraag ik me af of je gewend bent met een trailer te rijden. Dit uit te proberen met een escordje lijkt me geen goed plan.
ikke schreef:judithh schreef:wil wel even toevoegen dat het er niet om gaat hoe zwaar je paard is...je moet kijken naar het laadvermogen van de trailer als je aangehouden wordt kijkt de politie hier ook naar, ongeacht of er een KWPN-er of shetlander in staat. Puur het laadvermogen wordt gerekend niet hoeveel je pony weegt.
Kort gezegt als de trailer 600 weegt en heeft een laadvermogen van 700 dan is het totaal 1300kg dit is het gewicht wat de auto zou moeten mogen trekken.
Lees eerst even de FAQ, en vertel een kompleet verhaal. Het klopt wel wat je zegt, maar alleen in bepaalde omstandigheden en je verteld het niet helemaal.
Kortom, doe je huiswerk over en kom met een volledig verhaal.
Want, er wordt niet alleen naar het laadvermogen gekeken. Dat is alleen het geval bij een B rijbewijs, voor BE gelden weer andere richtlijnen. En ik zie de TS nergens vermelden wat voor rijbewijs ze heeft, dus kunnen wij ook niet adviseren waar ze op moet letten. En daarvoor, kan ze beter hier kijken : http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE judithh schreef:ok, maar ik bedoel alleen maar aan te geven dat ook al heb je een BE rijbewijs en je auto mag maar 1000kg trekken je er geen trailer die qua gewicht en gewicht van het te laden dier meer als die 1000kg is achter de auto mag hangen.