Achter elkaar aanlopen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Achter elkaar aanlopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:45

Goedeavond, Tong uitsteken

Ik merk de laatste tijd op, dat na het longeren, opjagen, rijden, etc ik honing aan mijn kont heb. Waneer ik afstap en mijn paard laat staan en ik wegloop mijn paard mij dan vrijwillig volgt. Hij stop waneer ik stop, draait waneer ik draai.
Is dit het herkennen van lijderschap, vertrouwen of puur spelen?

Ik ben benieuwd!

kiirstenp

Re: Achter elkaar aanlopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:55

ik denk dat het herkennen van leiderschap en vertrouwen is,
jij zult wel een hele goede band hebben met je paard als dat zo is, dat zou ik ook wel willen Tong uitsteken

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:56

Ha dat komt vanzelf dan, ik heb hem al vanaf 2000 Knipoog

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:43

Idd een teken van lijderschap en vertrouwen.
Ik merk dat bij m'n paard ook heel erg en als ik dan weg ga dat die me de heletijd na aan het staren is (haah maakt het moeilijk om ff naar binnen toe te gaan fzo Tong uitsteken)

Echt heel fijn als je zo'n band hebt met je paard, maar dat kan idd ook niet anders als je m al zo'n 7 jaar hebt Lachen

Veel plezier samen Vork

KellyAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:57

mijn paardje deed dit ook Verdrietig en vrij snel ook Knipoog
maximee schreef:
Ik merk dat bij m'n paard ook heel erg en als ik dan weg ga dat die me de heletijd na aan het staren is (haah maakt het moeilijk om ff naar binnen toe te gaan fzo Tong uitsteken).

Heel erg herkenbaar ,moeilijk is dat ,he?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:48

Klinkt als een beloning voor hoe goed je met hem omgaat.
Vertrouwen en leiderschap heb je dan voor elkaar, super toch!

En ik ken het, als ik naar de wei toe loop (doe ik ook vaak zonder dat ik ze er uit haal) dan komen ze direct op me af en als ik weg ga staren ze me na...

Is lastig, maar het is wel de 'taak' van de leider om weg te gaan. Jij moet aangeven dat het contact voor dan genoeg is. Sinds ik me dat realiseer maakt het wel makkelijker, omdat het voor hun zo gaat.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:50

super! Lachen,,
mijn pony staat nu echt op het randje,,
ze staat me de heletijd aan te kijken en als ik dan echt zo ga staan van kom dan gaat ze me wel volgen Lachen,,

leuk dat ze dat nu zo doet! Haha!

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:24

Als ze je volgt na goed gewerkt te hebben of gewoon zomaar is dat een goed teken. Zij accepteert jou als leider en ziet je ook als 100% leider. Daar is veel vertrouwen en een goede band voor nodig, dusssss ik zou er heeeel trots op zijn Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:47

Ok dus grotendeels is het ermee eens dat het vertrouwen is...ben best wel trots dan idd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:35

Hoeft niet perse vertrouwen te zijn, maar wel accepteren van leiderschap. Wat jij krijgt is de follow-up. Je bereikt hetzelfde na een Join-up.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 20:10

Oh wat grappig, doe dat eigenlijk niet zo veel, niet serieus iig.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:26

Mijn paard doet dat ook! dat is zo leuk Bloos Ze deed het al na een paar maandjes toen we haar hadden gekocht. Ik vond dat heel grappig, ze volgde mij precies door de manegebak. De eigenaar voor ons deed niet zoveel met het paard, op de wei laten lopen en veulentjes laten krijgen. Bij ons kreeg ze weer volop aandacht en dat vindt ze toch wel erg fijn. Bloos Als ik haar los heb gezet of de bak uit loop, loopt ze gewoon los achter mij aan. Of achter mijn dochter aan die haar ook rijdt. We hebben er nooit super veel moeite voor gedaan, alleen lief voor haar geweest en veel aandacht.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 15:51

Ik vind dat gewoon zo`n machtig gevoel, je bent dan 1 met je dier en dan voel je je samen echt sterk!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:07

Ja inderdaad! Had het ooit met een manegepaard, een lief beest, dat ontzettend behoeft aan een leider had. Toen hij doorhad dat ik dat kon zijn "onderwierp" hij zich direct, en met uitstappen ging ik eraf, en dan rondjes door de bak lopen, en door pionnen zigzaggen, en hij volgde mij dan direct. Dat was echt zo'n dier van, OK, jij bent de baas, en dat vind ik fijn, omdat jij mij dan beschermt.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:26

Mijn 5-jarig zelfgefokte ruin doet dat ook na het rijden. Dan maak ik slangenvoltes en hij volgt me mooi, als ik stop, stopt hij ook.

Maar als hij op de wei staat helemaal niet, hij durft dan zelfs zo'n huppeltje mijn richting doen! Nu heb ik wel een reading laten doen en die persoon vertelde mij dat hij het gewoon leuk vindt om mens en dier bang te maken. Het is wel zo dat hij niet uithaalt of zo, maar ik vertrouw het toch niet. Als ik me dan groot maak en mijn handen in de lucht steek dan stopt hij wel.

K_irs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:08

Ik denk leiderschap en vertrouwen!
Mijn paard loopt ook heel vaak achter mij aan! Ik hb ook een shet en met har ben ik het juist aan het oefenen dat ze altijd achter me aan loopt en ook als ik over een sprong springt dat zei dan ook springt! Dat is heel leuk en fijn om te oefenen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-07 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:49

Norway_girl schreef:
Ha dat komt vanzelf dan, ik heb hem al vanaf 2000 Knipoog

ik denk dat het alle drie wel een beetje is Ja