jullie mening over livescore's bij dressurwedstrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmetje101

jullie mening over livescore's bij dressurwedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 12:57

Afgelopen weekend is in Son een dressuurwedstrijd gehouden met livescore's. Wie hebben er toevallig meegereden en wat vonden jullie ervan? Voor degene die niet meegreden hebben... Wat is jullie idee hierover en zouden jullie het op meer wedstrijden willen zien??
Voor degene die er iets meer over willen weten, via deze link kom je bij een verslagje met foto's van het systeem: http://www.inschrijfsysteem.nl/LiveScore/

Anieke89

Re: jullie mening over livescore's bij dressurwedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:59

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:26

Ik ben er niet geweest, maar heb het topic dat Anieke geeft wel gelezen.
Het lijkt me wel makkelijk. Zeker wanneer je niet veel verstand hebt van paardrijden is dit makkelijk. Mijn vriend snapt de dressuur namelijk niet (althans, ziet niet wat goed of fout is) en vind er daarom geen zak aan om naar te kijken. Bij springen vind ie het wel leuk, omdat het daar zou duidelijk is.
Ik dacht trouwens dat het alleen om de totaalscores ging, maar dit is helemaal interessant! Vind het dan ook wel een goede vooruitgang, ik hoop alleen dat juryleden er niet anders door gaan punten, omdat ze het idee hebben gecontroleerd te worden. (geen idee of dat echt zo zou zijn, maar je weet het niet)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:59

Ik vind het wel een leuk idee! En gelukkig kan de ruiter niet meekijken, anders zou ik helemaal in de stress raken als er ineens een 4 op dat bord verschijnt. Tong uitsteken

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:56

Wat leuk!!
Lijkt met echt heel leuk als ze dat ook bij ons gaan doen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:53

Ik zie het ook wel zitten. Vooral als inderdaad gezorgd word dat zowel de ruiter als de andere juryleden (als er met 2 gejureerd word) niet mee kunnen kijken.
Voor mensen is het dan veel duidelijker te zien wat er wel en niet de bedoeling is. Het word er gewoon een stuk interesanter van!
Het enige vraagteken is inderdaad of juryleden dan nog wel 1en, 2en, 3en en 4en durven te geven.....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:31

Ja dat vraag ik mij idd ook af, of jury's hetzelfde blijven jureren. Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:43

Meer dan 10 jaar geleden was het op de wedstrijd in OudGastel al dat er met live scores werd gewerkt. Dus zo bijzonder is het niet.
Ht nadeel is dat juryleden (niet alle) niet goed meer naar een hoog of laag cijfer durven te gaan.
Ht vervelende van live-scores is dat jury's ook niet steeds op het juiste moment het cijfer laten zien wat bj de oefening hoort.
Als een jury laat is met het geven van cijfers geeft dat erg veel verwarring bij het publiek.
Beter zou zijn om gewoon aan het eind van de proef het totaal van de cijfers bekend te maken.
Voor elk onderdeel een cijfer geven wat het publiek kan zien werkt niet fijn.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:44

totaalcijfer vind ik wel handig ja.. dan weet je of het de moeite waard is om te blijven voor prijsuitreiking