trailerprobleem met eruit lopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

trailerprobleem met eruit lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 11:16

ik heb sinds kort een nieuw paardje waarmee ik wedstrijden wil gaan rijden.
alleen ik heb dus 1 probleem met zijn trailergedrag. hij loopt bijna zo de trailer in maar eruit gaat die echt niet. Dus ik ga meestal met 2 paardstrailer zodat die kan draaien als ik het schot opzij schuif.
maar zo kan het natuurlijk niet doorgaan. als die eruit moet zet die geen stap je kan uren wachten maar hij doet het echt niet. als je boos wordt intereseert het hem niet en wat is jou kracht tegenover een paard. hebben jullie misschien een idee ervoor of oplossing?

Bedankt

Cassidy

Re: trailerprobleem met eruit lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:22

Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, misschien vind je in dit topic wat adviezen hoe je het aan kunt pakken:

[TAO] achteruit de trailer uit is geen optie lijkt het...

En sommige paarden is het helemaal niet te leren, daar zal het uiteindelijk bij blijven dat je in de trailer blijft draaien (of je koopt een andere trailer).

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:56

Wanneer het echt niet wil lukken zijn er inderdaad nog de voorladers.
De trailers worden in NL meestal gebruikt om de paarden via de klep in te laden en er via de voorkant uit te laden.
Eigenlijk zijn gemaakt om via de voorkant de trailer in te lopen en via de klep er uit. De paarden worden dan achterstevoren vervoerd. Het voordeel: het remmen waarbij het paard nu met de boeg tegen de stang aan komt gebeurd dan met gas geven. Gas geven gaat echter iha rustiger en minder hard dan remmen (zeker in noodsituaties). Wanneer er dan geremd wordt komt deze druk op de kont van het paard, dat meer kan hebben dan de boeg iha.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:14

Cassidy schreef:
Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, misschien vind je in dit topic wat adviezen hoe je het aan kunt pakken:

[TAO] achteruit de trailer uit is geen optie lijkt het...

En sommige paarden is het helemaal niet te leren, daar zal het uiteindelijk bij blijven dat je in de trailer blijft draaien (of je koopt een andere trailer).

Zie de link die Cassidy geeft, dit topic loopt nog dus daar graag verder Knipoog