zadelmak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:29

( ik weet niet of dit hier goed staat, dus zoniet zou iemand het kunnen verplaatsen? )

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel jullie hebben betaald voor zadelmak maken.

Graag erbij vermelden of het een paard of pony was, waar het was ( profincie, stad, stal), of het een profecioneel persoon was, en hoe lang het heeft geduurt.

Woody2015

Re: zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 08:26

toen ik nog in de paarden sector werkte verschilde deze prijs tussen de 300 en de 500 euro per maand.
dit kan uiteraard nog veel duurder maar dit is wel gemiddeld.
de prijs hangt erg af van de rijervaringen en niveau van de ruiter die het doet!
gemiddeld zijn ze wel eend maand kwijt om het alleen zadelmak te maken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:57

Falco (paard) is professioneel zadelmak gemaakt door een oudere dressuurruiter. De prijs was 500 euro voor 1 maand, maar vanwege omstandigheden (het slechte weer waardoor de training niet op schema zat) is hij daar 2 weken extra gratis mogen blijven.
In die prijs zat dus de stalling en volledige verzorging en professionele training. Ook kreeg ik op het einde een les om zelf goed (of toch zo goed mogelijk Clown ) op mijn paard te rijden. Ik mocht ook altijd langsgaan om te kijken, wanneer ik maar wou. Ik mocht ook steeds bij de training aanwezig zijn.
Toevallig bevond/bevindt deze dressuurstal zich hier in het dorp, dus dat was heel praktisch.

Ik zou het zo opnieuw laten doen door deze man. Ik had echt het gevoel dat Falco "één van hun" was, zo goed werd hij daar behandeld.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:52

Hoi,

ik was 25euro per keer kwijt!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:13

Ik woon wel in spanje maar dacht reageer ook even Clown .

Mijn paard was zadelmak binnen een week, ookal traden er wat problemen met concentratie op omdat ze hengstig was.
In het totaal heeft ze 7 weken op stal van mijn trainer gestaan inclusief voer,verzorging, weide en training.
Ik kon komen waneer ik wilde en hij heeft me vanaf begin tot einde geholpen met de training van mijn paard en het goed begeleiden van mij als ruiter (zonder enige ervaring in het zadelmak maken).
Dat waren 2 a 3 dagen in de week, de rest van de week is hij verder gegaan met de training van mijn paard.
Om de dag belde we hem op wat hij gedaan had en hoe het ging met ons paard.
Mijn trainer is professioneel in het zadelmak maken/inrijden op de natuurlijke manier.

In alle opzichtte de prijs die ik betaald heb was 1160€ inclusief het transport 4 x 60 kilometer (mijn trainer heeft haar opgehaald en thuisgebracht)
7 weken training van paard en ruiter.
Één keer rondom bekapt.
Volledig pension.

Ik ben zeer tevreden hoe het gegaan is.
We zijn samen in training gegaan en hebben heel veel geleerd.
In mijn profiel kun je meer of minder van dag tot dag lezen hoe de training gegaan is.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 08:34

Ik heb voor Lexie 500 euro per maand betaald. Ze kende echt nog helemaal niks, zelfs geen longeerlijn of hoofdstel. Ze heeft er 2 maanden gestaan en toen kon ik haar thuis zonder problemen rijden. De laatste anderhalve week heb ik bij hun zelf les en begeleiding gehad. De prijs was inclusief alles en ik mocht ook gewoon langskomen bij de training. Het was hier in de buurt (voor mij nog geen 10 minuten met de auto) en bij mijn instructrice op stal zodat ik ook zeker wist dat het volgens mijn ideen gebeurde. Ik zou er zo weer een paard heen brengen, Lexie is gewoon erg netjes en op een rustige manier goed opgevoed daar. Haha!

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:08

De prijzen verschillen zeker gezien provincie. Dan is het maar net wat je er bij krijgt en wat niet. Sommigen beleren alleen, bij sommigen zit het lessen bij. Wij zijn semi prof bezig met het beleren, maar voornamelijk corrigeren van paarden. We vragen 280 euro en dat is dan incl stalling, training. ruw en krachtvoer. Excl ontworming, hoefsmid en DA. Indien het mogelijk is (sommige paarden komen van verder weg) verwachten we van de eigenaar dat deze actief deelneemt voor een goed resultaat. Jij als eigenaar moet immers met je paard verder. Je betaald bij ons no cure no pay. Dat houdt tevens in dat wij van te voren afspraken met de eigenaren maken wat er verwacht wordt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:12

Ik heb een professioneel iemand.

30,- per keer.

Begin was 4 weken lang 5x per week.
Totaal 600,-

Toen 5 weken van 3x per week
Totaal 450,-

En nu nog 1x per week de galop onder zadel bevestigen (dat durf ik zelf nog niet)
Totaal 120,- per maand.

Stallingskosten komen er nog bij.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:44

al met al ben je dus wel ongeveer 1000 euro kwijt, wat een boel geld zeg

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:47

Bij ons staan ze twee maanden voor 400 euro per maand.
200 euro daarvan is gewoon stalgeld dus in feite betaal je voor het zadelmak maken 400 euro (200 per maand)

En mijn vriend is een professional.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:49

Ach, je kunt het ook zelf doen onder begeleiding van een goed lesgeefmens. Het duurt wat langer, maar je weet precies hoe het gaat en het is een heel leerzaam proces Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:50

Ik heb voor een paard, in Brabant, proffecioneel een jaar of 3 geleden 325 euro incl stalling en voer ed betaald.

Werd zeer netjes gedaan. Ik heb em daar een maandje gehad.

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:53

Ik vroeg zelf 300,- per maand (is nu iets duurder ivm duurdere stalling). De meesten brengen hun paard dan voor 1 maand en dan is het paard zover dat hij de basis snapt en er al een lichte aanleuning is.

@maanling. Ik vind dat bedrag wat jij kwijt bent wel aan de hoge kant moet ik zeggen. Maar zolang je zelf maar tevreden bent, is dat jou eigen keuze Haha!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:52

Bij ons staan ze gemiddeld twee maanden voor 1200 euro all in. Wij "doen" er dan wel verkeersmak en bosritten bij. Ook inbegrepen zijn lessen aan de eigenaar.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:26

ik heb het zelf gedaan
Op mijn werk maken we ze ook zelf zadelmak

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:32

Waratje schreef:
Ach, je kunt het ook zelf doen onder begeleiding van een goed lesgeefmens. Het duurt wat langer, maar je weet precies hoe het gaat en het is een heel leerzaam proces Haha!

Of je verknalt je knol.

Bedoel je alleen zadelmak maken of ook inrijden?
Want zadelmak maken kun je volgens mij het beste zelf doen, het paard vertouwt je.
Als het ook om inrijden gaat, dat kan hier in Duitsland (in Meppen om precies te zijn) voor 250 euro per maand, incl. volpension. Hoefsmid en DA valt daarbuiten.
Is een mooi prijsje, mensen doen het in alle rust en met geduld, voor zover ik het nu ervaren heb (heb alleen gekeken naar het inrijden van andere paarden).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:49

GamblersCup schreef:
Waratje schreef:

Of je verknalt je knol.

Bedoel je alleen zadelmak maken of ook inrijden?
Want zadelmak maken kun je volgens mij het beste zelf doen, het paard vertouwt je.

Ook inrijden, ja. Uiteraard moet je dat niet doen als je zelf pas 10 lesjes bij de manege hebt gehad, maar als je gewoon fatsoenlijk kunt rijden (niet op je handen) en er goede begeleiding bij hebt kan het zeker wel. Het kost alleen wat meer tijd, want je neemt kleinere stapjes, maar het is enorm leerzaam en ook heel leuk om te doen.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:25

wij rekenen ook 500 per maand incl stalling e.d.

les en begeleiding 20 a 25

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:27

monya schreef:
Bij ons staan ze gemiddeld twee maanden voor 1200 euro all in. Wij "doen" er dan wel verkeersmak en bosritten bij. Ook inbegrepen zijn lessen aan de eigenaar.

Ik ga ook iets in die richting betalen. Eventueel met een toeslag als het paard erg lastig is de eerste maand ( maar dat zal bij die van mij niet zijn, want die is al ruitermak). Ik vind dat sommigen echt weinig betalen! 350 euro per maand, dat is maar een paar tientjes meer dan volpension staan hier!