rijbroek probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

izi

rijbroek probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:37

uuhm...

ik houd niet zo van rijbroeken met een kunstleren zitvlak,maar omdat ik best dikke bovenbenen heb gaan gewone rijbroeken erg snel stuk tussen mijn benen in omdat het tijdens het lopen steeds langs elkaar schuurt zeg maar..er zullen vast meer mensen met dit probleem zijn,ik weet dat een kunstelern zitvlak wel heel blijft,maar ik vind het gewoon niet prettig zitten,wat is een goed alternatief?en wat is dan een beetje betaalbare broek?

Liannee

Re: rijbroek probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:41

hee izi
ik heb precies hetzelfde probleem als jij alleen ik heb nou wel een broek met leren zitstukken en ik moet zeggen nudat ik er aan gewend bent zitten ze best goed, maar anders moet je misschien in proberen om een herenrijbroek aan te schaffen die zijn meestal steviger en aan de buitenkant zie je niet dat het een here broek is. ik ben dan weer zon boer want als ik geen rijbroek wil kopen trek ik gewoon een joggingbroek aan net zo fijn.Knipoog suces ermee

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:43

Je zou eens kunnen kijken na een andere merk en kwaliteit.
Je hebt bv hele dunne zomerrijbroeken, gewone dunne rijbroeken en wat dikkere (winter)rijbroeken etc. Knipoog
Misschien is het een optie om met lange chaps te gaan rijden?

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:06

ik zou idd het iedee van foetsie even proberen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:15

bekend probleem.....
ik weet natuurlijk niet welk merk broek je draagt maar ikzelf draag het liefst een eurostar met steekzakken, geloof de klarissa of klara), deze broek blijft goed ook tussen mijn benen zeg maar, het eerste wat bij mij vaak versleten is zijn de naden van de kniestukken.
Moet wel zeggen dat de echt goedkope broeken toch sneller doorslijten op diverse plaatsen (kont, tussen benen, naden)maar ja soms is een modekleurtje ook wel eens leuk voor weinig natuurlijk Lachen.
Wat foetsie aandraagt (lange chaps) werkt bij mij overigens totaal niet, chaps trekken altijd ietsje naar beneden wat niet echt prettig zit, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

succes met je zoektocht naar een fijne broek1

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 07:57

Ik vind de eurostar finale hele slijtvaste broeken. Misschien kan je daar eens naar kijken

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:38

idd kijk eens naar andere stoffen. mijn bovenbenen strijken ook langs elkaar af, ik koop echter altijd beter kwaliteits broeken en ik heb ze nog nooit doorgesleten. de finale is idd een zeer slijtvaste stof. maar ook cavallo heeft goede dikke katoene stoffen die niet snel door slijten.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:41

Ik ken het probleem niet maar ik heb zelf dat ik lang ben en dat de broeken te kort zijn en gebruik cavallo blue label ik weet dat ze daar zonder ledervlak hebben en lang goed blijven wie weet is het een idee

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:41

Ik ken het probleem maar de Eurostarbroeken blijven bij mij goed. Ik heb wel broeken van de 830 stof.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:40

Ook ik heb dat probleem en ga mee met de eurostarbroek, voornamelijk de klara en klarissa die zitten erg goed, een wat dikkere en slijtvaste stof.. Erg tevreden ben ik over die broeken..Lachen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:09

Ik heb broeken uit Amerika geimporteerd, die geen leren, suede of kunstleren zitvlak hebben. Op mijn site www.saddle-up.nl heb ik de sportacks en de saddlebums. Ik denk dat jij dan het beste met de sportack uit de voeten zou kunnen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:37

M'n vader had ook dat probleem. Hij rijdt het liefst met een Pikeur of een jeans-rijbroek. Eurostars zijn redelijk goedkoop en zitten lekker.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:06

Van pikeur heb je die broeken met een hoge bandplooi en v inkeping aan de achterkant. De broek kun je in katoen halen maar ook in een soort thermostof. Deze zijn dikker (lekker voor de winter en zomers niet te warm) qua stof en echt bijna niet te verslijten het enige wat je na lange lange lange tijd krijgt zijn wat pluisjes maar die kan je met een scheermesje weghalen. Deze stof gaat iig het langst mee.

buffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:38

Hoi Izi,
Ik weet niet welke maat dat je hebt, maar ik gebruik deze broek.

Red Horse Diana rijbr, Cotton Knit, kunstl zitvlak, Insignia 50.00EUR
30.00EUR

Red Horse Diana rijbroek met 3/4 kunstleren zitvlak, steekzakken met drukknoop, zitnaad en klittenband bij enkel. Gebreide katoen stof met gladde structuur. Materiaal: 92% Katoen - 8% Elastan. Kleur Insignia (Zie foto 1 en 2 voor kleur; foto 3 voor model)!
Normale winkelprijs rond de 50 euro; nu voor 30 euro!
Broeken vallen 1 maat kleiner uit qua maat. Gelieve hiermee rekening te houden bij het bepalen van de maat!

Is op de site van paardenruitergoed.nl te koop.

Hij is niet zo heel duur en rekt erg mee. Hij valt een maatje kleiner uit dus zou ik een maat groter kopen! Bijv. ik heb maat 40 en heb 42 gekocht!
Ik heb bredere bovenbenen en die schuren ook tegen elkaar, alleen heb ik er niet zoveel last van dat broeken kapot schuren.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:26

Heey,ik draag gewoon een rijbroek maar het liefst ga ik toch gewoon in mijn rekbare jeans of jogging broek Knipoog
Ik wens je toch al succes om een goede broek te vinden!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:24

lange chaps zijn misschien een optie?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:29

idd eurostar 830 stof zoals de karin en de finale

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:37

Is het niet gewoon een kwestie van wennen aan een kunstleren zitvlak?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:38

Only_Hellen schreef:
Ik heb broeken uit Amerika geimporteerd, die geen leren, suede of kunstleren zitvlak hebben. Op mijn site http://www.saddle-up.nl heb ik de sportacks en de saddlebums. Ik denk dat jij dan het beste met de sportack uit de voeten zou kunnen.

Da's best aardig die sportacks, maar de maat gaat maar tot L. De Bums gaan wel tot veel groter, maar staat dat dan nog wel een beetje elegant?

Ik heb zelf maat 44 en geen taille, hoe zitten die bums dan vast. De meeste pull-on broeken gaan wegens het gebrek aan taille zakken, erg vervelend op een paard. Want dan kun je ook niet even stiekem hijsen.
Leuke site bij the way.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:15

Bedankt voor het compliment.

Ik heb maat 42-44 en heb de Sportack in M. Deze vallen vrij groot en ook hoog. Heb daarbij ook inderdaad niet meer taille van 20 jaar geleden, maar dat wordt door het feit dat ie hoog is opgelost. Hij zakt absoluut niet af.
De saddlebums valt iets lager. Met 44 pas je zeker in een L. Ik viel nl net tussen een M en een L.