rijden met een bril, drama!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

rijden met een bril, drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:17

ik ben brildragend en word er langzaam aan beetje gek van! zodra ik het parcours in kom, krijg ik traanogen en zie ik de afstand steeds minder. ik heb lezen geprobeerd, maar ik zie net niet scherp genoeg Bloos
nu dacht ik aan een sportbril ofzo op sterkte?! zou dat kunnen?!
heeft iemand hier ervaring mee?! zou je een bril kunnen kopen en dan eventueel bij een zaak er glazen in laten zetten?!

jipje_niekje

Re: rijden met een bril, drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:20

Ik heb ook al jaren een bril, maar eigenlijk nooit ergens last van gehad. Het enige wat ik altijd heb is dat wanneer het koud is in de winter en ik druk aan het rijden ben en dan stil ga staan, dat hij beslaat. Maar voor de rest geen problemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:22

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:24

Dat was bij mij de reden om over te stappen op lenzen. Bevalt me heel erg goed! En als je dan niet scherp ziet, heb je denk ik toch niet de goede sterkte. Ik denk dat je het beste bij een goede opticien langs kan gaan, die kan je het beste adviseren.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:35

ik zit al jaren bij pearl. en ga er vanuit dat zij het wel weten Lachen ze zeiden dat ze niks aan de sterkte konden doen en dat het moest wennen. dat heeft het bij mij nooit gedaan Verdrietig
ik moet op concours wel over een parcours heen van 1.35m (ZZ) en dan wil ik wel graag scherp zien...
misschien ga ik wel te hard in het parcours Tong uitsteken bril beslaan heb ik idd ook wel eens, maar dat vind ik niet zo erg, want dan poets ik hem even warm Lachen maar die wind Bloos!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:38

De meeste opticiëns hebben wel een paar sportmodellen liggen. Om daar glazen op sterkte in te laten zetten is volgens mij geen probleem. Als Pearle ze niet heeft, zou ik gewoon eens langs een andere rijden want ze zijn zeker weten te bestellen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:40

ja k zal maar even langs een paar andere zaken...

in ieder geval bedankt voor de reacties

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:53

Ik zou een afspraak maken met het Oogheelkundig Medisch Centrum. Eigendom van o.a. dr. Worst (nederlands beste oogarts) en gelieerd aan het ziekenhuis. Zij kunnen je waarschijnlijk goede, geschikte lenzen aanmeten. www.omcnoord.nl

Ik rij zelf ook met bril. Het meest irritante vind ik het rijden in het donker en miezerregen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:59

oh dat is ook nog een idee!
dankje!
ja als het regent/miezer is het ook irritant, maja ik ben inmiddels niet anders gewend.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:05

Hoi, ik had een bril (nu laser operatie gehad, is echt super) en dat was een ramp. Paar keer afgeduikeled en dan bril scheef of kapot en inderdaad aanslaag als ik het warm had. Nee vond het maar niets, heb ook een sportbril gehad maar die zat niet lekker (te strak) en was een heel dom model dus die wilde ik niet graag op. Misschien hebben ze nu betere modellen, ik denk wel dat het voor de wind niets uitmaakt, tenzij je zo'n model hebt als die voetballer (beetje space achtig Knipoog )

joyceenzira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:06

ik draag ook al een tijdje een bril en eerst moest ik er met paardrijden idd heel erg aan wennen maar nu is het gewoon. als het koud is en ik ga stilstaan bv dan beslaat ie idd dat vind ik wel lastig maarja niks aan te doen.het teekt vanzelf weer weg. ik denk overigens wel dat er sportbrillen zijn idd. gewoon goed zoeken dan vind je er vast wel 1.
succes!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:17

Ook brildragend.

Een tijd lang lenzen gehad enm zo van de een op de andere dag kon ik ze niet meer inhebben.
Het deed gewoon pijn.
Dus weer een half jaar met bril opgereden en echt, wat een crime, vooral met wat kouder weer, om de haverklap de bril beslagen.
Grrrrrrrrrr. Maar goed, ik heb sinds een maand nu extra zuurstofdoorlatende lenzen als uitprobeersel gekregen en als dat niet gaat, dan kan ik nog maandlenzen krijgen, die een normaal persoon dag en nacht in moet houden, alleen zou ik ze 's nachts uit moeten doen, omdat mijn hoornvlies aangeeft het niet aan te kunnen.
Ik wissel dus af met bril, ga ik rijden, doe ik lenzen in en stalwerk doe ik vaak met bril op.

Zonder ben ik zo blind als een paard, dus dat werkt niet.

Ik zit al jaren bij specsaevers en ik heb altijd super goede service.Haha!
Succes iig.*LOL*

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:58

ik rijd altijd met lenzen. Snap niet dat je daar minder scherp mee ziet? Of zijn ze juist te sterk (als ze dezelfde sterkte als je bril zijn zijn ze vaak te scherp, heeft met de afstand tot je oog te maken geloof ik)?
Maar goed, sportbrillen zijn er zeker wel. http://www.nlvision.nl/allesover.asp?pid=6 Hier staat ook een stukje over brildragers en sportbrillen Lachen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:03

Ik rij altijd met mn bril, toen ik hem net had vond ik het verschrikkelijk en dacht ook serieus dat hij af zou waaien Bloos weet ik veel haha. Maar nu gaat het prima en zelfs wat bokken en gekke dingen kan ie hebben. Ik heb nergens last van.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:11

Ik rijd al sinds ik klein ben met mijn bril. Sinds een jaar of 3 heb ik nu een Oakley met rechte pootjes en dat zit heerlijk, nooit meer gekromde pootjes voor mij! Die bril blijft super zitten tijdens het rijden en zit ook niet in de weg onder je cap. Nog een voordeel; hij kan behoorlijk tegen een stootje (lees: achtbanen zijn geen probleem).

Nadeel; je moet maar rond de €400,- voor een montuur neer willen leggen, ex glas Bloos

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:13

ik zie met mn lenzen echt een stuk scherper dan met bril, dat schijnt ook normaal te zijn. als ik jou was zou ik maar eens naar een andere opticien gaan!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:50

suuzepuus schreef:
ik zie met mn lenzen echt een stuk scherper dan met bril, dat schijnt ook normaal te zijn. als ik jou was zou ik maar eens naar een andere opticien gaan!

Ik ook.
Met lenzen in kan ik de blaadjes aan de bomen tellen, met bril op helaas niet.

Weet nog dat ik na jaaaaren bril te hebben gedragen voor het eerst lenzen in had.
Begon gewoon te Verdrietig wist niet dat alles er zo mooi en scherp uit kon zien.
Best stom, maar goed.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:53

rijd ook al jaren met een bril...en heel eerlijk gezegd.
ik ondervind er niet echt heel veel hinder van..
alleen s'morgens met opstooien word alles wat wazig, door de stof..
ff onder de kraan, en alles is weer helder..
maar verder, heb ik eigenlijk geen hinder

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:10

Ik rijd juist altijd mét een bril. (in het dagelijks leven draag ik lenzen)
Mijn lenzen gaan altijd vreselijk prikken als er maar het kleinste beetje stof in komt. (ik heb wel harde lenzen, misschien kunnen die minder hebben)
Dus ik heb speciaal voor paardrijden een bril gekocht en ik vind het heerlijk...

Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen voorkeur.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:16

De zonnebrillen van het merk GPA zijn van speciaal glas wat bedoeld is voor in het springparcours. Dit glas zou anders zijn, omdat hiermee de afstanden niet vertekend worden. Misschien eens navragen bij GPA hoe dat nu zit met dat glas?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 23:38

bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen!!

zo zie je maar dat het voor iedereen anders is! ik heb ook gevoelige ogen, en heb dus verschillende geprobeerd. ik kom ook in het ziekenhuis bij een oogarts vanwege mijn suikerziekte, dus wat dat betreft zit het wel goed. mijn ogen werden voor de lenzen gemeten en bleek dat ze iets slechter waren geworden, 1 kant -0,25 ofzo?! dus dan zou ik met die lenzen beter moeten zien... maar dat is niet het geval! hebben jullie ook cylinders in de lens? ik kan namelijk niet zonder cylinder, maar omdat het meebeweegt zie ik steeds een fractie onscherp Bloos

bedoel je het merk GPA uit de paardensport? kan ik wel eens opzoeken

bedankt!!! Lachen

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:35

heb ook lenzen (Brilservice Sneek), bevalt prima, heb trouwens in de rechter ook cylinder en heb ik geen problemen mee.

Vind Brilservice prima service (elk half jaar controle, en bespreken ze ook alles met je door). Alleen aangezien je ook nog met suikerziekte zit weet ik niet wat voor invloed dat heeft.

Heb je trouwens zachte lenzen geprobeert of harde??

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:37

Ja, ik bedoelde hetzelfde merk als de caps Knipoog
Misschien eens navragen wat voor technologie die in hun glazen gebruiken en daarmee naar de brillenwinkel stappen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:40

Die van mij zakt steeds een beetje naar beneden. Dat is pas ergelijk want dan moet ik mijn hoofd heel hoog doen, dat zie ik geen hol meer. En als ik hem weer op de goede plek wil zetten valt mijn paard weer uit elkaar. IK ga waarschijnlijk ook over op lensen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:24

ik ben ff bij een paar geweest. bij een was een bril waarbij je de glazen eruit kon klikken, best leuk model (was 100 euro zonder glazen Bloos ) maar wel wat type zonnebril en staat toch altijd anders als je er lichte glazen in hebt

en daarna nog een paar van oakley gezien.... pfff wel prijzig hoor, had er nu eentje van 175, en per glas was het 120 ofzo Bloos!

of ze komen met fietsbrillen aan met enorme hippe vormen en glazen, nou dat zie ik nog niet voor me als ik op het paard zit Tong uitsteken

pfff stom gedoe ook