rijlaarzen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djinn_

rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:15

Hallo allemaal, ik heb een 'probleempje' met mijn Petries, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik heb mijn Petrie Elite's nu al bijna een jaar, en ik heb er tot een paar weken geleden veel plezier van gehad. Alleen de laatste paar weken krijg ik steeds last van mijn rechterkuit tijdens het rijden en het lopen (wat langere afstanden). Het voelt dan alsof ik de spier in mijn rechterkuit hebt verrekt o.i.d. De pijn is zo vervelend dat ik mijzelf helemaal op die pijn focus, en niet meer op het rijden. Dit is echt vervelend. Ik ben al teruggeweest naar de ruitersportzaak waar ik mijn rijlaarzen heb laten aanmeten, en hun zeggen dat zij er niets aan kunnen doen.

Wat raden jullie aan? Gewoon door blijven lopen of toch maar laten oprekkek o.i.d.?

alvast bedankt...

maximee

Re: rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:19

Het kan idd zijn dat je je spier hebt verrekt! Is dat ook daadwerkelijk met paardrijden gebeurt? Want het kan zijn dat het niet met paardrijden is gebeurt en dat je daar nu wel last van hebt met je laarzen.
Als het probleem wel bij je laarzen ligt zou ik eventjes naar de schoenmaken gaan en die om raad vragen. Lachen

Heel veel suc6 dr mee!

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:46

Ik heb dit ook wel eens gehad. Bij mij kwam het doordat mijn laars zo strak zat dat bij het uittrekken van de laars mijn spier is verrekt. Ik heb mijn laarzen toen laten oprekken.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:03

Zijn de laarzen niet misschien ietsjes smal, of beter gezegt je kuiten iets dikker geworden? Ik heb het wel eens gehad toen ik een dikkere rijbroek aan had.. Maar dan is het een kwestie van een andere rijbroek aan trekken en het is over..
Heb je er zo met lopen of fietsen ofso ook last van? Als je geen rijlaarzen aan hebt..

Djinn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 10:40

hallo allemaal,

ik heb er alleen maar last van tijdens het rijden en lopen met mijn rijlaarzen. Zodra ik mijn chaps aandoe met rijden is het gelijk over. Ik heb nu een dunne rijbroek aan zonder 'lange sokken', terwijl ik tijdens het aanmeten een dikkere rijbroek met langere sokken aanhad. Ik denk dat mijn kuiten gewoon dikker zijn geworden. Ik ga vandaag maar gewoon langs de schoenmaker om te kijken of hij er toevallig wat aan kan doen.

Bedankt iig voor het reageren Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:58

Ze hadden je natuurlijk bij de ruitersportzaak even opnieuw kunnen meten. Het kan maar zo zijn dat er verschil zit tussen de oude en de nieuwe meetgegeven... Het is belangrijk om te weten hoeveel wijder de laarzen eventueel zouden moeten worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:22

Inderdaad, het klinkt wel een beetje als kramp oid. Dat is ook zo'n verschrikkelijk gevoel! Dat kun je krijgen als je kuitmaat net wat te klein is van je laarzen. Ik zou toch maar even terug gaan naar de ruitersportwinkel om alles opnieuw op te laten meten. Kan best zijn dat er een cm verschil is.