Welke jas is fijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Welke jas is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:00

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik zoek een winterjas, géén bombermodel. Geen gekke knalkleuren (dus bruin of donkerblauw is goed). Geen superdure (had een hele mooie van Anky gezien, maar die is 170,- ). Hij moet ademend zijn, en lekker warm voor de winter. Liefste ook nog waterafstotend.

Waar vind ik zo'n jas?

ManonR

Re: Welke jas is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:30

Zoo dat is wel een moeilijke want ik weet veel bombermodellen maar je kan de nieuwe eurostar lijn even bekijken? die zijn dacht ik niet zo heel erg duur! en anders even een paar webshopjes aflopen? www.ooteman.nl bijvoorbeeld.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:15

Ik heb net de mountainhorse grace gekocht, ook te krijgen in het bruin. Waterdicht, ademend voor mij een fijne jas.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:29

Ik heb nu een kingsland bombermodel, maar ik zie er zo raar uit in dat model. Er zijn idd veel bombermodellen daarom is het zo moeilijk Haha!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:57

Ik heb er 1 van BR, dat is een bruine met een groene binnenkant...
Helaas heb ik het kaartje eruit gehaald dus het model staat er niet meer in..:

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:48

Ik heb een waterdichte jas van eurostar, zonder 'vulling' maar het is wel een super fijne jas. Ik neem aan dat eurostar ook winterjassen van deze lijn heeft. Het is dat ik pas een nieuwe winterjas gekocht heb anders zou ik ook een winterjas van eurostar kopen.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:12

Ik heb een fijne Equi Theme waterdichte jas. Mocht je de paard en sport ontvangen daar zat laatst de gids van Ekkia bij met heel veel jassen die aan je eisen voldoen.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:12

Ik heb er nu 1 van Harry's Horse:

Afbeelding

en ik vind het echt een superlekkere jas! Mouwen zijn lang, lengte is niet te kort en lekker warm, kan tegen een spetter en niet duur!

wat wil je nog meer? Tong uitsteken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:58

Le Chameau heeft ook zeer mooie modellen.
Maar dat is een niet al te goedkoop merk, maar het zijn wel super jassen en je zal niet snel een nieuwe hoeven te kopen.
Ik heb er een hele mooie beige winterjas van. Waar een capichon in de kraag zit, maar zonder mega kraag direct.
Deze zal je alleen niet snel bij de ruitersportzaak vinden, bij ons in de buurt (Twello) zit een zaakje die het verkoopt en via Internet zal je ook wel wat kunnen vinden denk ik.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:01

Ik heb een donkerblauwe jas van Kentucky.
Die zit me nog het fijnste.
Lekker warm, waterdicht en winddicht.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:06

Ik heb er 2 van Happy Valley, is volgens mij al een wat ouder model maar wel erg lekker warm!
Ze hebben ongeveer alle kleuren en t is zo'n 2 in 1 ding met uitritsbaar jasje cq. bodywarmer

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 08:54

Happy valley heeft fijne jassen, wind en waterdicht en voor 80 euro. Let wel even op: er is een variant met een getapete rits. Die moet je NIET hebben. Die had ik namelijk, en ben er mee terug gegaan omdat het altijd gedonder was met de rits. Blijkt dat ze bijna alle jassen met zo'n rist terug gekregen hebben..... HV heeft dat dus aangepast, en als het goed is (maar dat weet ik dus niet zeker) ligt die inmiddels in de winkel.
Hele leuke jas, iets getailleerd, lekker lange mouwen (ook weer niet te lang). Ik was er erg blij mee, maar ja, als de rits steeds niet dicht wil heb je snel genoeg van een winterjas Boos!
Toen ik hem terugbracht was de nieuwe versie er nog niet, dus ik heb nu een bomberjack van Mountain horse.

Het model Grace van mountain horse is wél echt een aanrader. Ik heb die van mij nu een jaar of 6, (dit model was er toen net) en hij ziet er nog super uit. Is nog steeds wind en waterdicht, je gooit hem in de wasmachine en haalt hem er weer uit, allemaal geen probleem. Niks geen gehannes met Harmisol oid om hem weer waterdicht te krijgen na het wassen. Die jas ziet er nog zo goed uit (na 6 jaar bij de paarden), dat ik hem nu als 'gewone' jas aan heb!!! Hij is wel pittig in prijs, maar die prijs dubbel en dwars waard!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:30

Ik heb even naar die jassen gekeken, maar is niet echt mijn smaak, ik zoek meer een getailleerde, aangesloten jas. Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:08

Afbeelding

Deze kon ik afgelopen weekend maar met veel moeite laten hangen Bloos
Getailleerd, ademend, water- en winddicht, geen opvallende dingen, wel mooi model.
Bij Gierman kost ie 164,95 euro.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:09

Oh ja... verkrijgbaar in olijf, zwart en koffie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:12

premiere jassen..
heel fijn mooi model, waterdicht lekker warm en ademt

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:18

Ik zet even een stipje want ik zoek precies zo'n jas als jou Lachen Nouja hij moet aan dezelfde eisen voldoen Knipoog

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:26

Wat ik zelf wel eens doe als ik een goede jas nodig heb.
Gewoon naar een sportzaak. Vaak zijn daar ook goede winterjassen te vinden, waterdicht en ademend in allerlei kleuren en nog vaak in de aanbieding ook.

Zelf let ik wel altijd op of deze jassen niet te lang zijn om mee te rijden, anders zit je tijdens het rijden vaak op de achterkant van je jas.

Suc6 met het vinden van een goede passende en flitsende jas!! Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:31

Happy valley bevalt bij mij ook heel goed. Ik heb een waterafstotende, winddichte, getailleerde zwarte jas met uitritsbare fleecetrui. De zakken zijn alleen niet zo heel erg groot (er passen geen handschoenen + sporen + mobiele telefoon in 1 van de zakken, haha) maar dat is ook het enige minpuntje. Erg fijne jas en heel sterk want ik doe er al behoorlijk lang mee.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 17:30

Oej Aimee, die jas die jij laat zien is gaaf, zoiets zoek ik idd. Niet te lang, beetje aangesloten, maarja, 170 Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:37

#Ymke# schreef:
Oej Aimee, die jas die jij laat zien is gaaf, zoiets zoek ik idd. Niet te lang, beetje aangesloten, maarja, 170 Bloos

Haha!

Het is dus ook echt precies de jas die ik zoek, maar heb hem zelfs in de uitverkoop laten hangen vanwege het prijskaartje Bloos

Het winterjack van Anky die bij Ooteman in de aanbieding is, vind ik een aardig alternatief.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:48

Ik had er vorig jaar eentje van Harry Hall, alleen heb hem te vaak gewassen waardoor hij nu al kapot is gegaan (de rits, en wat kleine gaatjes) maar er zat binnenin ook een uitritsbare fleecevest dus je kunt hem in de zomer en in de winterdragen, hij is ook wind en waterdicht. Echt een heerlijke jas. Was geloof ik iets over de 100 euro, hooguit 130.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:54

Deze jas is ook erg fijn:

Harry's Horse Everest Jacket voor €39,95 (wij verkopen hem ook)

Afbeelding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 16:38

deze vind ik ook gaaf
Afbeelding maarja, die is ook 170,-

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:48

Bonnie_Theun schreef:
Deze jas is ook erg fijn:

Harry's Horse Everest Jacket voor €39,95 (wij verkopen hem ook)

Afbeelding

had ik al aangeraden, zie boven Haha!