Wat te doen als je niet meer in je leren laarzen past?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Wat te doen als je niet meer in je leren laarzen past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:21

Ok, mijn vraag lijkt dus duidelijk.
De laatste keer dat ik mijn rijlaarzen wou aandoen heb ik gemerkt dat mijn onderbenen serieus verdikt zijn (leuk hé, een kok als vriend Nagelbijten / Gniffelen )
Raak er dus niet meer in of ik trek mijn rits kapot (wat al bij 1 laars het geval is Nagelbijten / Gniffelen )
Een vriendin van me heeft opgemerkt dat je bij de schoenmaker je laarzen een 6-tal cm kan laten uitrekken? Mijn laarzen zijn dus wel met rits.
Ze hebben me behoorlijk wat geld gekocht omdat ze aangemeten zijn en ik zou ze niet graag weg doen (was een cadeau van m'n mams)

Dus iemand tips voor dit probleem?
Ik hoor het graag Haha!

Arabian_Girl

Re: Wat te doen als je niet meer in je leren laarzen past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:27

Volgens mij kan je ze met rits niet op laten rekken? Lijkt mij dat dan je rits kapot gaat door de spanning die erop staat. Wel kon je er volgens mij een stukje tussen laten zetten. Had een stalgenootje wel eens laten doen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:31

Bedankt voor de tip Haha!
Mijn vriend mag dan binnekort een bezoekje aan de schoenmaker maken met mijn laarsjes Schijnheilig

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:41

Ik heb er bij mij ook een stukje laten tussenzetten Lachen. Nieuwe rits erin dus, en tussen de rits en het leer zit nu een extra stukje leer.

En anders, ja.. Afvallen! Hoewel ik daar persoonlijk niet zoveel zin in had Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:42

Arabian_Girl schreef:
Volgens mij kan je ze met rits niet op laten rekken? Lijkt mij dat dan je rits kapot gaat door de spanning die erop staat. Wel kon je er volgens mij een stukje tussen laten zetten. Had een stalgenootje wel eens laten doen.

Iemand die ik ken heeft ook met rits, en die heeft ze toch echt wel op laten rekken Verward

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:43

Bij mij is dat helaas ook niet echt mogelijk, zit al elke dag op de fiets, loop toch wel een paar km per dag af, en zit vaak op de paarden of te longeren. Ben heus geen luie trien, maar denk dat als je je onderbenen traint, je gewoon spieren in de plaats krijgt en dus niet vermagert daar?

Oh ja; tantjeuh, is het bij jou netjes gedaan of zie je het echt?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:47

Een stukje tussen laten zetten idd, is misschien nog beter voor je laarzen ook want alles wat je oprekt gaat ook weer eerder stuk;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:03

whisperramse schreef:
Bij mij is dat helaas ook niet echt mogelijk, zit al elke dag op de fiets, loop toch wel een paar km per dag af, en zit vaak op de paarden of te longeren. Ben heus geen luie trien, maar denk dat als je je onderbenen traint, je gewoon spieren in de plaats krijgt en dus niet vermagert daar?

Oh ja; tantjeuh, is het bij jou netjes gedaan of zie je het echt?

Je ziet natuurlijk dat er een stukje tussen staat, dat is heel logisch. Maar verder is het wel heel netjes gedaan hoor. Het valt niet echt extreem op..