Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ponyparadijs schreef:Oefenen en consequent zijn.
Als je in eerste instantie gaat oefenen na het rijden dan is ze misschien wat rustiger. En oefenen dat je gewoon aan haar benen mag komen. Haalt ze uit dan straffen. En dat consequent doen. Belonen als ze braaf is straffen als ze stout is. en als ze eenmaal toestaat dat je mag aaien voorzichtig vootje vragen. En mocht het je niet lukken dan toch maar hulp vragen van iemand die er verstand van heeft.

cynt_girl schreef:ponyparadijs schreef:Oefenen en consequent zijn.
Als je in eerste instantie gaat oefenen na het rijden dan is ze misschien wat rustiger. En oefenen dat je gewoon aan haar benen mag komen. Haalt ze uit dan straffen. En dat consequent doen. Belonen als ze braaf is straffen als ze stout is. en als ze eenmaal toestaat dat je mag aaien voorzichtig vootje vragen. En mocht het je niet lukken dan toch maar hulp vragen van iemand die er verstand van heeft.
Oke bedankt,, ik zal dit proberen, ik heb ook weleens gedaan dat ze zeg maar voetje geeft krijgt ze snoepje,, maaar nu geeft ze voetjes zonder dat ik vraag moet ik blijven belonen?
Als het goed gaat meteen goeed belonen.. doen alsof die Z geworden is !
.