Paard achteruitlopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cynt_girl

Paard achteruitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:51

Hallo ik ben cynthia 14 jaar, en
heb sinds 8 November een eigen paardje gekregen, ze staat nu iets van 3 weken geloof ick,,
Het gaat de hele tijd goed en dan vertel ik aan me ouders dat het zo goed gaat dat ik mischien eidenlijk wel eens naar buiten mag,,

maar als er mensen komen kijken loopt ze achteruit,,als ik wil opstappen maar ook tijden het rijden, en weigert ze de grote wei in te gaan (waar ik dan rij) ze reageert niet op beenhulpen en niet op zweep , alleen als de zweep over haar kont gaat,, wat ik soms wel doe omdat ik anders uren achteruit loop of stil sta,

hoe kan ik dit veranderen? want mijn ouders komen wel eens kijken om te kijken of ik echt klaar ben om naar buiten te gaan, maar telkens als ze komen gaat ze achteruit lopen of rent ze van achter de wei naaar voren de wei omdat me ouders daar staan,, met andere woorden ze kloot als er iemand kijkt of bij is en met ze 2e gaat het echt perfect en beter kan niet,, maar als het zo door gaat rijd ik volgend jaar nog niet buiten

help..

maximee

Re: Paard achteruitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:27

Ben je zelf niet heel gespannen omdat er mensen komen kijken?

Wat betreft te grote wei in gaan is het misschien verstandig om daar op te stappen dat iemand het beestje vasthoud. En dan langzaam af te bouwen dat het paardje leert dat hij moet stilstaan als jij dat zegt.

Heel veel suc6 verder!

kiirstenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:12

of je zet op een stoel een camera neer, en dan film je dat je het echt kunt in je eentje, en dus de tip van maximee Haha!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:33

Dat is ook een goede idd Lachen
Hopelijk gaat het nu al een stukje beter Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:24

Als ik je een van je ouders zou zijn had je sowieso niet in je eentje naar buiten gemogen, of jij en je paard er nu klaar voor zijn of niet.

marilyn_TIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:25

wss voelt ze een bepaalde spanning die jij anders niet hebt. of ze kan het miss eng vinden dat die mensen haar zo liggen te bezien.
Laat je ouders of andere mensen is komen naar je wei. en wandel is wat met haar aan de hand tussen en rond die mensen. Kan ze hen voorbij wandelen zonder zich op te spannen? zo neen dan kan ze het zeker niet in het zadel, alles begint op de grond.
Als dit wel kan, begin dan bij het opstappen. als je je voet in de beugel zet en ze wandelt achteruit probeer dan zo mee te huppelen (niet opstappen) en het moment ze stopt doe je je voet uit je beugel. zo krijgt ze een beloning en is het ineens niet zo eng meer!
wanneer je kan opstappen zonder het achteruit wandelen gaat ze wss de rest ook goed doen. Probeer ook zo is zo grondwerk te doen (NH) want ik weet niet of ze dit doet uit angst of dominantie, in beide gevallen is NH heel goed, zo kan ze of meer respect voor je krijgen of meer vertrouwen in je! kijk eens op http://www.naturalhorsemanship.be daar vind je veel info!
groetjes en succes!
denk er wel aan, als je alleen buitengaat is er niemand die je kan helpen, ook niet als je valt! neem dan zeker gsm mee, die je aan je broek hangt! en ga bij voorkeur toch met twee buiten!!! is zo is zo veiliger. Moet toegeven dat ik soms ook alleen buiten ga maar dan weet er altijd wel iemand welke route ik neem.