GPA cap in de was.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

GPA cap in de was.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:13

Mijn GPA cap is in de was geweest en is er helemaal fris en schoon uitgekomen! M'n moeder heeft hem samen met een dekje gewassen en het was geen probleem!

Chrissie

Re: GPA cap in de was.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:14

Altijd handig om te weten als ik m ooit nog eens ga wassen. Lachen
Is die snel droog trouwens?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:15

Een dag of 3/4 volgens mij, toen heb ik hem weer meegenomen (ik rijd meestal niet met cap dus heb er niet zo op gelet)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:17

Oke! Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:30

Wist je dat je een cap helemaal niet in de wasmachine mag gooien?!? Zo'n cap is met speciale lijmstoffen in elkaar gezet welke de synthetische binnenschaal niet aan kan tasten. Deze schaal maakt de cap zo beschermend voor je hoofd. Zou dus best kunnen gebeuren dat die cap na een paar keer wassen gewoon uit elkaar valt omdat die lijm inmiddels losgelaten heeft door het wassen. Regenbuitje is zo'n cap heus wel tegen bestand, maar in de wasmachine met waspoeder en heel programma op zoveel graden laten draaien, nee toch echt niet. Of de afwasmachine, ook al zoiets... Hoe kom je erop. Verder bestaan er speciale sprays om zo'n cap van binnen op te frissen, of een vochtige natte doek.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:18

Helemaal mee eens BopjeBo. En daarbij, een cap is al niet meer veilig als je hem een keer op de grond laat vallen. In de wasmachine beukt hij alle kanten op, ook als je hem met andere was in de machine doet.

Zonde van die dure cap en zonde van jouw koppie als je straks valt en die cap valt in stukken

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:38

Helemaal eens met Lenneke.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:04

mee eens ,weet niet of het zo handig is.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:30

Lijkt me inderdaad ook niet echt veilig meer nee. En aangezien je je cap bijna nooit gebruikt zou ik er niks aan doen en als je hem te vies vind met een borsteltje afdoen of een nieuwe kopen!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:44

Annettee schreef:
Lijkt me inderdaad ook niet echt veilig meer nee. En aangezien je je cap bijna nooit gebruikt zou ik er niks aan doen en als je hem te vies vind met een borsteltje afdoen of een nieuwe kopen!

niet iedereen heeft daar geld voor Knipoog

je kunt hem het beste schoonmaken met een borsteltje en lauw/warm water..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:48

In de wasmachine lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Zoals anderen al zeggen; een borsteltje, natte doek en verfissende spray doen al wonderen.

Lenneke_ schreef:
En daarbij, een cap is al niet meer veilig als je hem een keer op de grond laat vallen.

Ik denk dat dat wel meevalt. Als je glas laat vallen, hoeft dat ook niet direct te breken.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:54

ik heb mijn GPA nu al 4x in de wasmachine gegooid. en hij is nog steeds heel
merk niet dat ie gammel ofzo is geworden Knipoog

gewoon met handdoeken in de machine, niet centrifugeren...
en daarna laten drogen op de verwarming

mn cap is vaak genoeg zeiknat geworden in een plensbui...dan is ie
even nat dan wanneer hij uit de wasmachine komt

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:07

ow en trouwens, wel kort programma Pling

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:29

Ik heb mijn HH cap ook in de wasmachine gedaan, en ook deze is er prima uitgekomen. (al kan je natuurlijk niet van binnen kijken) Ik vind het wel lekker fris aan gezien je iedere dag in dat ding zit te zweten. Maar ik had nog niet bij die lijm stil gestaan, daar zit misschien wel wat in. Ik heb overigens een kort progamma op 30 graden gedaan.

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:13

kan dat?? je cap in de wasmachine stoppen?? nog nooit van gehoord..

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:15

Lijkt mij eigenlijk ook niet erg verstandig Knipoog
Ik berg hem gewoon op in mijn capzak en ik peots hem zo af en toe met een doek. Of een spraytje ga ik misschien ook nog kopen. Maar ik denk ook niet dat het wassen echt goed voor het materiaal is.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:17

Met wasmiddel kun je zeker de verschillende beschermende lagen aantasten, ik zou mijn cap echt nooit in de wasmachine doen. Misschien kun je het niet aan de buitenkant zien, maar dat betekent niet dat hij niet beschadigd is.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:18

Als je hem eens per jaar of per 2 jaar wast kan het geen kwaad denk ik, lijkt me geen slim plan om hem echt om de 2 maanden te gaan wassen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:48

Ik heb eigenlijk nooit aan deze optie gedacht.
Het lijkt me niet bevorderlijk, ik dnek dat ik het bij een zeem zou houden en een frisheidsspraytje ofzo Lachen

Maar als het bevalt, prima, dan zou ik er vooral niet mee stoppen Lachen

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:51

Haha wat grappig.. ik durf het niet eens.. dat risico is mij te duur Tong uitsteken

Ik maak m altijd schoon met hemlreiniger van de shell speciaal voor motorhelms..
Spuitbusje van €11,- bij de autospeciaal zaak..
Opspuiten, uitwrijven met een sponsje en schoon (ik heb de suede uitvoering Knipoog)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:59

Oh dat ga ik ook doen.. want bij mij hebben er muizen in gepoept en geplast in mijn kastje! Echt te ranzig gewoon, ben zo blij dat ik altijd goed in mijn cap kijk voordat ik hem opzet! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:27

Ukkiee schreef:
In de wasmachine lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Zoals anderen al zeggen; een borsteltje, natte doek en verfissende spray doen al wonderen.

Lenneke_ schreef:
En daarbij, een cap is al niet meer veilig als je hem een keer op de grond laat vallen.

Ik denk dat dat wel meevalt. Als je glas laat vallen, hoeft dat ook niet direct te breken.

Maar het glas kan wel breken, of er kunnen hele kleine haarscheurtjes ontstaan waar hij de volgende keer wel zou breken. Als dat met je cap gebeurd en hij breek toevallig dwars overmidden als je met je kop tegen de rand van de bak vliegt of wat dan ook is dat toch knap lüllig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:28

Ik heb zo'n verstelbare cap waarvan de voering eruit kan (hebben de casco's ook) Die voering doe ik wel regelmatig in de was. Ruikt de cap weer lekker fris.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:37

Ik heb mijn cap eens in een zak met handdoeken gewassen op een zéér voorzichtige stand van de wasmachine. Daar mag een cap gewoonweg niet kapot van gaan, dan is het wel heel erg gesteld met de kwaliteit. Echter, als je de helm op een normaal programma wast, lijkt het me niet zo goed...

Ze komen er wel fris uit. Haha!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:40

Mijn Harry Horse cap heb ik na de zomer ook in de wasmachine gestopt. De voering wat tegen je voorhoofd zit was helemaal plat door het zweet. Dus heb ik hem in een kussensloop met heel veel handdoeken in de wasmachine gestopt. Kort programma en binnen een dag droog. De voering was weer in de oorspronkelijke staat terug. Natuurlijk kan je niet weten hoe de cap er van binnen uitziet maar ik vind dat hij af en toe best in een sopje mag. Verder ben ik er wel voorzichtig mee dus elke keer netjes opbergen in het capzakje.
De reden dat de wasmachine de lijm op kan lossen geloof ik best, maar hoe zit het dan met je eigen zweet? Daar zitten ook zouten ect in die zouden dan toch veel schadelijker moeten zijn?