Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

stephanie09 schreef:staat ze nog 24/7 op het land. Zo ja dan zou ik het niet doen. De dikke haren zijn een systeem van paarden om zichzelf warm te houden. Ik vind dat het paard beter zijn eigen vacht kan behouden ook vind ik dit vooral beter als ze buiten staat. Dan kan je toch in de lente beginnen met alles en dan in de winter gewoon met haar stappen en als ze er klaar voor is draven maar je moet haar wel flink uitlopen en het beste is ook nog om daarna een zweetdeken op te doen
BarbaLala schreef:stephanie09 schreef:staat ze nog 24/7 op het land. Zo ja dan zou ik het niet doen. De dikke haren zijn een systeem van paarden om zichzelf warm te houden. Ik vind dat het paard beter zijn eigen vacht kan behouden ook vind ik dit vooral beter als ze buiten staat. Dan kan je toch in de lente beginnen met alles en dan in de winter gewoon met haar stappen en als ze er klaar voor is draven maar je moet haar wel flink uitlopen en het beste is ook nog om daarna een zweetdeken op te doen
Ze is dampig, en moddervet.
Dus wachten tot beter weer is absoluut geen optie!
Nat worden mag ook niet bij een dampig paard, want die zijn vatbaarder voor kou.
stephanie09 schreef:Ze is dampig, en moddervet.
Dus wachten tot beter weer is absoluut geen optie!
Nat worden mag ook niet bij een dampig paard, want die zijn vatbaarder voor kou.
ik snap wat je bedoelt maar staat ze ook 24/7 buiten? jij zegt dat ze neit nat mag worden dan zou ik zeggen waarom doe je haar dan niet op stal dan wordt ze niet nat kan je haar scheren en met haar trainen.
Lenneke_ schreef:Die van mij staat ook 24/7 buiten en ik heb alleen z'n hals geschoren.
Hij zweet nu echt veel minder dan eerst
stephanie09 schreef:dan is het antwoord toch duidelijk? lijkt mij dat je dan moet scheren.
_Skess_ schreef:Lenneke_ schreef:Die van mij staat ook 24/7 buiten en ik heb alleen z'n hals geschoren.
Hij zweet nu echt veel minder dan eerst
Had vorig jaar precies hetzelfde probleem, hijgen en erg zweten en zelfs erg hoesten. Ze kon haar warmte niet meer kwijt door die dikke haren. Toen heb ik haar hals kaalgeschoren. Ze zweette toen ook aanzienlijk minder en kon haar warmte meer kwijt.