opeens stilstaan..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloemm

opeens stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 17:36

Hoi,
Ik heb een probleem met mijn paard, als ik op buitenrit ga dan staat ze soms opeens stil, en krijg ik haar ook met geen mogeijkheid vooruit, ze staat stil en wil echt niet verder, dat doet ze trouwens ook op de terug weg dus het ligt er niet aan dat ze niet verder het bos in wil. Het is niet dat ze wat ziet ofzo want ze kijkt gewoon stug voor zich uit.
ik vind dit heel irritant want nou moet telkens iemand mee om ernaast te lopen voor het geval ze stopt, want op andere paarden reageert ze ook niet.
heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Laatst bijgewerkt door bloemm op 22-07-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Re: opeens stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:51

Ik weet niet of het helpt - want ieder paard is anders, maar soms helpt het als je wat handig probeert te zijn. Dus niet met 2 benen naar voren schoppen, maar een beetje aan één teugel gaan hangen en dan met je andere been wat drijven. Meestal komen ze dan weer in beweging - en dat is wat je in ieder geval vraagt. Als ze niet de neiging heeft om terug te gaan kun je gerust een rondje draaien en dan wat opzij stappen, meestal lukt het dan wel weer om ook vooruit te gaan.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:24

oke, dus eigenlijk met je buitenbeen aandrijven een je binnenhand vragen?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:01

Ja, als dat werkt - werkt bij mijn paard tenminste, maar het gaat er vooral om dat je een beetje zit te prutsen, je moet even kijken wat bij jou werkt. Monya Erb (Balingehof) heeft ooit eens tegen mij gezegd: niet teveel denken in termen van leiderschap, niet te ingewikkeld doen, maar beetje handig zijn en vriendjes zijn met je paard. Daarom straf ik ook niet, want ik wil dat ze het leuk vindt om met me op stap te gaan. Als ik haar naar voren schop, komt ze omhoog - het is nogal een heethoofd. Maar als ik met mijn ene teugel redelijk extreem naar binnen vraag (wel je buitenteugel erbij houden) en met mijn buitenbeen drijf, zet ze altijd wel een stap. Dan zijn we weer aan de loop en gaan we soms wat scheef (beetje wijken of zo) uiteindelijk gewoon weer verder.
Probleem is trouwens zo goed als weg, wij stappen en draven tegenwoordig aan één stuk door, voel het ook steeds beter aankomen en dan drijf ik even wat meer bij, is voldoende nu.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:01

oke heel erg bedankt Ja
hij is ook best slecht aan het been maar in de bak hebben we er helemaal geen last van..