paspoort veranderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

paspoort veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 09:41

ik weet niet waar ik het onder moest zetten, dus ik gooi het maar op overige...

mijn indiana haar paspoort heb ik laten maken toen ik haar net had. ze staat als rijPONY, maar is inmiddels al formaat paard. bij moeder staat: tinker (maar dat was ze niet)
bij vader staat: onbekend (en dat moet een tinker zijn geweest)

hoe kan ik die 3 punten laten wijzigen? (ja, ik weet het: bij het knhs waarschijnlijk, maar kan dat überhaupt?) heeft er iemand ervaring mee? kost dat dan weer geld?

en in het paspoort staat ze ook nog niet getekend. dat moet een da doen toch? wat kost dat? is dat verplicht?

ikenindi

Re: paspoort veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:17

niemand?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:49

stuur een mailtje naar de KNHS, die weten vast meer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:15

Wat is de reden dat je het erin wil hebben? Bij een onbekende afstamming is het sowieso niet van belang wat bij pa en ma ingevuld staat. De schets hoeft niet ingevuld te worden (sterker nog, is vaker niet dan wel ingevuld, en rijpony/rijpaard is eigenlijk ook niet van belang, eventueel als je bij de pony's zou starten, maar als het echt een paard is wordt die toch niet ingemeten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:24

nou, omdat de moeder geen tinker was, en dat staat er wel. de vader was tinker. verder is een pony wat anders dan een paard. het enige waaraan men kan zien dat het paspoort van haar is is het chipnummer, maar de rest dat er in staat is onzin...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:26

heb hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Mijn pony zou rachel heten (en dat voor een ruin) Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:44

haha wie weet heb je n travestiet Knipoog

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:58

ikenindi schreef:
nou, omdat de moeder geen tinker was, en dat staat er wel. de vader was tinker. verder is een pony wat anders dan een paard. het enige waaraan men kan zien dat het paspoort van haar is is het chipnummer, maar de rest dat er in staat is onzin...

Dat is toch genoeg? Ze controleren toch niet of wel de juiste ouders vermeld staan, kunnen ze namelijk nooit controleren, tenzij ze bloedonderzoek gaan doen. Verder komt het regelmatig voor dat een pony doorgroeit naar een paardenmaat. Geen enkel probleem, mits je zelf onder de 18 bent en wedstrijden bij de pony's wilt starten.

Edit: Zie in je profiel dat je 20 bent, dan is het voor wedstrijden dus niet van belang of ze een centimetertje groter of kleiner is dan in het paspoort staat Knipoog