Paard loopt over me heen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsy_Lover

Paard loopt over me heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:17

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw verzorg paardje. Maar ze loopt helemaal over me heen. Ik ben niet bang uit gevallen, maar ze gaat echt met me aan de haal. Als ik haar uit de wei haal, gaat ze op zoek naar hooi en ander eten. Ik kom niet eens meer met haar in de buurt van de bak, want dan rent ze gelijk terug naar het hek van de wei. Ook na meerdere keren proberen. Het is een 11 jarige merrie, ze is net nieuw dus de eigenaar kan mij ook niet helpen. Ook is ze mega sterk, dus haar "even" tegen houden gaat echt niet.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes HL

Mendi

Re: Paard loopt over me heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:55

Op haar plek zetten zodra ze het probeert om er met je vandoor te gaan! Dwing haar om aandacht aan jou te geven door haar achteruit te laten lopen. Misschien kan je hulp inroepen om grondwerk te oefenen, daarmee krijg je ook een soort communicatie met je paard. Succes!

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:24

Misschien als jij haar uit de wei haalt, ga je na bijvoorbeeld 5 stappen omdraaien en loop weer naar de wei. Draai weer om, loop weer naar de bak, 10 stappen, laat haar achteruit lopen (paar passen) weer omdraaien, enz.
Zo richt je haar aandacht op jou. Doet ze het goed, belonen.
Misschien kan je zulke oefeningen ook doen in de bak. Een hengstenketting om de kin kan je daarbij helpen, maar meer voor je eigen vertrouwen. Ik denk dat als je haar pakt dat je haar negatieve gedrag al zit af te wachten omdat jij dit verwacht. Dit straal je dan ook uit.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:44

Ga grondwerk met het paard doen, het liefste een paar keer onder begeleiding van een ervaren instructeur zodat je leert wat wel en niet past binnen goed gedrag.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:46

Nou ja - precies wat hier boven is gezegd dus - en doe een halster aan waarmee je iets meer te vertellen hebt, als ze er toch tussen uit knijpt ben je weer terug bij af.