Is dit een redelijke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

Is dit een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:52

Hallo

Ik weet niet precies waar dit hoort, volgens mij hier Haha!

Ik ben op zoek naar een nieuw paardje.
Ik wil graag de orun cursus volgen en zoals veel medebokkers weten heb je daar een paard voor nodig die ongeveer L niveau loopt en minimaal 1.60 hoog is.
Als je in mijn profiel spiekt voldoet geen 1 van onze lieve knollies aan die eis.

Uiteindelijk heb ik gister met mijn ouders besproken dat ik er dan nog een paard bij mag kopen.

Nou heb ik een gevonden die wel perfect lijkt!

Merrie van 7 jaar,
afstammeling bekend ( volgens mij kwpn)
1.60 hoog
L1 dressuur
B springen
Aangespannen, enkel span zowel dubbelspan in meerdere takken, dressuur , vaardigheid en nog wat
100 % verkeersmak
trailermak
Lief voor kinderen
Kan ook een beetje crossen, springt natuurlijke hindernissen gaat door water enz

Helemaal geweldig dus,

Vraagprijs is 5500 euro

Ik vind dit voor wat haar leefdtijd, wat ze kan en omdat het een merrie is wel redelijk,

Maar zo vreselijk ben ik niet thuis in de paardenmarkt,

Komende zondag ga ik waarschijnlijk kijken ( pokke eind rijden, woon in friesland, paard staat bij katwijk Haha! Haha! )

Maar is dit een redelijke prijs, veel te hoog of zelfs laag????????

Ow ja reden van verkoop was dat ze niet geschikt was voor de hogere spingsport en die stal is echt springericht.
Ik hoef geen z te springen dus dat maakt me niks uit.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen Knipoog

_Anneruth

Re: Is dit een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:59

Als ze ook gezond is vind ik het paard zeker niet te duur.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:01

Ik laat haar dan natuurlijk nog keuren, maar ze is volledig verzekerd en die kan je overnemen. Dus redelijk gezond moet ze wel zijn dacht ik anders verzekerd een maatschappij dr vast niet Knipoog

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:03

Er mag best wat van die prijs af!!
Probeer ze straks maar weer eens voor wat geld te verkopen ....ze is per slot van rekening maar 1.60cm groot en dat is t probleem.
Bij ons op stal zitten deze paardjes rond de €3500,00/€4000,00
(handelsstal)..
Dus zeker onderhandelen ..van deze maat staan er genoeg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:08

Findara: dus ga eens bij Vivana op stal kijken of daar wat voor je bij zit? stuk goedkoper Lachen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:11

En deze dan ??Die staat op marktplaats...
Zeker een héél goed papier!!

Mooie KIGALI ruin. ( luidt de kop op marktplaats).
Wegens tijdgebrek te koop:

Mooie beweeglijke 7 jarige bruine ruin van Kigali x Rigoletto. Hij is 1.66 m.
L springen en L1 dressuur met absoluut het karakter en de gangen om verder te komen.
Hij loopt soepel door zijn lijf en wil graag voor je werken. Is licht in de hand en goed aan het been!

Hij is verkeersmak, trailermak en heeft geen stalgebreken.
Hij is al eens klinisch en röntgenologisch goedgekeurd.

Ik heb helaas geen tijd meer om hem de aandacht en beweging te geven die hij verdient dus zoek ik iemand die dat wel heeft. Iemand die graag verder wil komen in de sport en met name de dressuur.
Een goed tehuis is erg belangrijk.

Vraagprijs € 5250,-

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:13

cissy schreef:
Findara: dus ga eens bij Vivana op stal kijken of daar wat voor je bij zit? stuk goedkoper Lachen

Idd het telefoon nr kun je altijd krijgen! ( gaat wel buiten mij om hoor,ik heb daar een pony in pension staat)

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:33

@Viviana: die advertentie die jij zegt heb ik vast over het hoofd gezien, maar dan nog daar is de vraagprijs 5250, van en die is niet betuigd,

Dit paard is betuigd zowel enkel als dubbelspan en beheerst al enkele disiplines hierin. Dus voor 250 euro meer heb ik dat erbij. Knipoog

En het gaat me in principe niet alleen om de hoogte ik vind 1.60 groot zat eigenlijk, t paard MOET minimaal 1.60 zijn voor die cursus.

Maar mocht dit niks zijn dan wil ik zeker wel meer informatie over de paardjes die jij ( of in ieder geval via bij jou) te koop zijn.

Ik ga dr zondag heen, en alles uitproberen, buitenrijden, dressuur, sprongetje en stukje mennen. Zodat ik zeker weet dat ze het beheerst en of het wel klikt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:41

Moeilijk te zeggen of dit paard deze prijs waard is, je zult toch eerst even moeten gaan kijken. Als ze klein toont en haar bewegingen niet goed (genoeg) zijn is de prijs te hoog. Maar als het een leuk dier is met goede bewegingen en het klikt tussen jullie, vind ik het een redelijke prijs.
Afstamming speelt natuurljk ook mee, een merrie van een niet zo'n bekende of gewilde hengst is minder waard dan een topdressuurvererver.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:44

Ja ik ben niet super thuis in de afstammelingenwereld,

Maar dit was wat er in de advertentie stond:

Koss(Elcorona x Goudsmit) x Festival(Sarosxx x John U to Berryxx) dus 34% engels bloed

Dus vertel maar of t goed is of niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:55

Het bruintje op marktplaats? Ziet er leuk uit!
Nakomelingen van Koss kunnen wel spooky zijn (kijkerig)

In de prijsklasse van 5500 euro kan je heel wat leuke paarden vinden(zie die van Vivana). Je kan altijd iets lager bieden, stokmaat is voor de handel aan de lage kant. Maar als het klikt zou ik niet te lang nadenken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:57

meet de merrie even goed na, voordat je er te laat achter komt dat ze de 1.60 niet haalt.. je weet maar nooit.... aangezien het voor jou een vereiste is...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:57

Koss is toch Gelders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:58

Niet echt, hij is wel bij de geldersen goedgekeurd maar grotendeels rijpaard.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:02

Veel verstand heb ik niet van prijzen van de "grote" paarden maar ik heb wel mijn bedenkingen hierbij.
Die ruin is goedkoper en heeft meer potentie uit de advertentie op te maken, voor E250 kan je hem weg brengen om te laten betuigen en dan heb je een paard wat je later ook weer verkocht krijgt voor een goede prijs (als hij de potentie heeft die ze adverteren)
Daarnaast, als ze minimaal 1.60 moeten zijn neem je dan niet veel risico? Als ze vervolgens gemeten wordt op 1,59 ben je de sigaar en is ze helemaal onverkoopbaar voor die prijs.
Mischien dat je je niet blind moet staren op deze merrie maar meer paarden bekijken?
Merries hebben alleen een meerwaarde voor de fok met een goed papier (of bekende pappa) en weet niet hoe dat hier mee zit..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:03

Oke janne, dank je.

Ik heb even gekeken op MP, maar het is wel een erg leuk paardje zeg! Nu hopen dat de bewegingen goed zijn en het klikt tussen jullie. Ze ziet er gezond en glanzend uit.
Kunnen ze geen video opsturen via internet? Dan weet je al een beetje meer en is de reis misschien niet nodig (hopelijk wel natuurlijk).

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:03

Nou in iedergeval sucses met 't vinden van je ideale paardje!!
Gister hebben we ook nog een Burgraaf -ruin binnen gekregen.B-spr (jaar of 5) donkerbruim kol en 4 witte voetjes....knappe kop erop en zo'n 1.66hoog(moet ik nog even nameten dan,ik weet hier wel geen prijs van! Luister goed op je stem (longeren zonder longeerlijn Knipoog )
Maar goed ik hoor wel als je t telefoon nr wilt hebben.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:09

Ik vind het altijd zo moeilijk met geld tegenover een levend wezen zetten.

Dit is wel een merrie, en vrij all-round. Als ze goede papieren heeft zou ze eventueel ook nog leuk zijn voor de fok, dus dat vindt ik weer een pre.

Maar 5500 euro is de vraagprijs, ik zou zeker onderhandelen als het je iets lijkt !!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:10

Een paard is nooit te duur als het hét paard is wat je zoekt. Als het paard en jij een goede combi gaan vormen...
Dan kan je beter iets meer uitgeven, dan voor een goedkoper paard gaan waar je geen klik mee heb.
De leeftijd 7 jaar is gewoon vrij duur. Wel vind ik de hoogte wat minder en daardoor de prijs wat hoog.

Gewoon veel paarden kijken en bij een klik en die prijsklasse rontgenologisch laten keuren.
Denk er ook goed aan dat ze bij je opleiding er ook andere op moeten rijden. Een sensibel paard wordt dan lastig Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:16

Ik zou inderdaad de merrie heel goed nameten, op vlakke bodem, houdt rekening met hoefijzers. Als ze toch onder de 1.60 m zit, heb je dus niets aan dit paard voor je opleiding.
Het is me zelf diverse malen gebeurd dat ik bij een paard ging kijken die volgens de advertentie 1.60 m was, en bij aankomst toch een paar cm lager bleek te zijn.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:39

Heb hem ook even opgezocht en vind het een erg leuk paard!
Heeft al best wat gezien als ik de foto's zo bekijk (zie er oa foto's van de oefencross in Vlietland tussen zitten)
Zou zeggen ga kijken en proef rijden dan weet je zo of het klikt of niet Lachen

Succes!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:35

Bedankt voor de reacties iedereen! Haha!

Door de telefoon vertelde ze mij dat ze op de keuring als 3 jarige 1.59 was, en dus is ze vast wel wat gegroeid in die jaren.

Ik ga haar wel zeker nameten idd!

En ik heb de beslissing over deze nog niet definitief genomen hoor ( iemand zei staar je niet blind op alleen deze)
Maar deze is gewoon lekker allround, heeft alle capiciteiten die ik graag bij een paard wil zien, en als ik de foto's bekijk vind ik r wat hebben. Vingers aflikken

Dus daarom ga ik ook kijken, en proefrijden enz, heb ik dan geen klik of blijkt ze toch niet te kunnen wat ze wel beloven, dan zoek ik lekker verder Knipoog

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:25

Ik vind het aan 1 kant best een hoge prijs voor dat paard maar het is even afwachten totdat je het paard ziet. Ik zou m zoiezo als je besluit te laten keuren zowel klinisch als rontgologisch laten keuren want 5500 blijft een hoop geld! Ook,dit heb ik zelf meegemaakt, ik had een paard gevonden en die kwam er klinisch glansrijk doorheen en toen bij rontgen bleek hij beginnende artrose te hebben!
Hoop dat je een klik heb!

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:16

Ik zou het paard eerst gaan bekijken, misschien is het alles behalve wat je zoekt. Zeker door een D.A. voor de koop laten keuren, onderhandelen over de prijs kan altijd, maar misschien is ze de vraagprijs voor jou zeker waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 07:12

Ben je al wezen kijken?