Daarvoor moest ik een klein stukje over de snelweg en daarna nog over een 80km weg die voor mij niet bekend was.
Op de snelweg werd ik door de vrachtwagens min of meer gedwongen 95!! km/u te rijden. Toen ik wat afremde (omdat ik veel te gespannen in de auto zat) reed ie gewoon zo dicht op me dat het paard begon te flippen. Dus toen heb ik maar weer gas gegeven....
Ook op de 80 km weg, met veel bochten enzo, weer een vrachtwagen achter me met zwaailichten; je raad het al, ook deze reed veel te dicht op me. 95 rijden was daar imo niet verantwoord maarja wat moet je, er waren ook geen zijwegen.
Toen we weer bij een dorpje waren heb ik de rotonde helemaal rond gereden, zodat deze vrachtwagen achter me zat
Zijn er meer mensen die hier weleens last van hebben? En wat doen jullie dan?
Op de snelweg rijd ik sowieso wel iets harder dan 80 met de trailer, juist om dit soort dingen te voorkomen. Op een 80 kilometerweggetje zit er dan inderdaad niets anders op dan een manier te vinden om eventuele plakkende vrachtwagens af te schudden (zoals in jouw geval de rotonde rond rijden). Irritant is het....
Vind dat ook best 'eng'... 1 x fiks remmen, en er is een botsing...
) er met alle liefde voor over als dat ervoor zorgt dat vrachtwagens afstand houden
Meestal, zodra ik de snelweg opga, zoek ik een vrachtwagen uit, en blijf daar rustig aan plakken. Zij kunnen de weg veel beter overzien dan ik, omdat ze hoger zitten. Dus remmen ook eerder als er een file aankomt (uitrollen). En als je met de stroom meerijdt, dan zorg je ervoor dat ze zelf ook afstand houden.

) houden wel rekening met een paardentrailer.