paard mee op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

paard mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:18

hallo ,
ik neem mijn paard in april mee op vakantie naar frankrijk .
het is ongeveer 700 km hier vandaan maar hoe zouden julie dat doen ?
paard in de trailer zetten en in 1 x door rijden of onderweg halverwege 1 overnachting .
me paard krijgt in de trailer gewoon hooi en water .
maar hoe zouden julie het doen me paard gaat mee voor ongeveer 4 of 5 maanden.

(geen penny meisjes opmerkingen a.u.b . )

dolor

Re: paard mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:50

als je paard in op een stal kan overnachten, dus in een box of weiland, dan kan je stoppen. anders maar in 1 keer doorrijden. denk niet dat je paard het leuk vindt om in de trailer te overnachten en echt handig is het ook niet, en je paard kan ook niet uitrusten van de reis. kan je beter in 1 keer doorrijden.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:02

Is je paard gewend om erg lang in de trailer te staan?
Als je in een keer wilt doorrijden: zorg voor een rustige dag, met het minste kans op files.
Ik zou, als ik jou was, een stop maken. Dan kan je paard even liggen en uitrusten. Vind 700 km erg lang.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 22:14

ja dat is waar dat het erg lang is ze is wel gewent om in de trailer te staan we hebben uitgerekent zonder files met 80 km per uur dat we ongeveer 10 tot 12 uur onderweg zijn op het adres waar we aankomen gaat ze gelijk het land op mijn keus is in 1x door rijden

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:48

verder niemand???

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:30

Dat je paard gewend is om in de trailer te staan betekent echt niet dat ze dat ook 10/12 uur volhoudt!
Waarom zou je géén stop maken?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:31

ik denk dat het minder stressvol is om in 1x door te rijden anders moet ze onderweg nog overnachten in een omgeving wat ze niet kent

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:35

Als je denkt dat je paard meer stress heeft van een overnachting op een vreemde plaats dan in 1 keer door te rijden, zou ik kiezen om niet te stoppen. Ik denk dat het voor ons moeilijk te belissen is, jij kent je paard natuurlk het beste. Maar eerlijk gezegd zou ik er voor kiezen om te overnachten, zelf enkele keren te stoppen, zodat men paarden de benen kunnen strekken. Maar mijn paarden zouden er geen problemen mee hebben om ergens vreemd te overnachten. Dus het hangt af van paard tot paard denk ik. Veel succes

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:37

Als het paard geen problemen heeft om elders in de stal/weiland te staan, zou ik het in 2 etappes (ofwel 2 dagen) doen. Dan kun je de 1e dag bv na ongeveer 2 uur rijden pauze inlassen en dan dat je bv bij de 2e keer uitladen bij de 1e stalling uitlaad.
Vind je paard ander terrein niet leuk, dan zou ik toch onderweg hem de benen laten strekken in de frisse buitenlucht. Gaat denk relaxer dan alsmaar in de trailer laten staan (tenzij je paard niet van trailer laden houd)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:23

maar er moet wel de mogelijkheid zijn om hem even de benen te laten strekken. dat kan natuurlijk niet bij een benzinepomp ofzo. en het lijkt me lastig om voor iedere stop een manege of boerderij of wat dan ook te regelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:06

marjoleinft schreef:
ik denk dat het minder stressvol is om in 1x door te rijden anders moet ze onderweg nog overnachten in een omgeving wat ze niet kent

Jij snapt 'm.
Je kunt best in één keer doorrijden, mits de chauffeurs (meervoud!!!) zeker zo ervaren zijn als het paard.
Plan je rit volledig over snelwegen, ook al betekend dit meer km, het is rustiger reizen. Let speciaal op het Belgische deel, dat is soms niet wat het lijkt en niet zelden zeer slecht bewegwijzerd. Zorg dus dat je de route kent en weet ook waar je brandstof kunt krijgen, zodat je niet onderweg zonder komt te staan. Houdt rekening met een fors meerverbruik ten opzichte van wat je in NL gewend bent en stem je tankstops daarop af!
Zorg voor een goede, zeer comfortabele auto; overweeg een auto te huren, indien je eigen auto geen reislimo is. Let er dan wel op dat je een wagen met ruim voldoende motorvermogen neemt, 120 - 140pk is een minimale eis; Diesel liever dan benzine.
Ga niet afladen, zeker niet langs een snelweg, maar zorg voor gecontroleerde beweging bij aankomst. Ga een eind wandelen, kwartier of zo is voldoende en zet het paard daarna in de wei, niet op stal!!!!!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:09

okee waar we heen gaan met het paard daar kom ik zelf al 10 jaar dus we weten precies de weg dus er zijn geen verrassingen meer in de wegen we gaan ook 'snacht rijden om de files te ontwijken het paard komt zoiezo niet op stal daar wand ze kan daar lekker op het land bedankt voor de tips

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:13

in een keer doorijden,liefst op zondag dan is er geen vrachtverkeer,en houd het weer in de gaten,het kan erg warm zijn in frankrijk dan,als je er eenmaal bent vergeet de teken niet
succes!