Waar starten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous_

Waar starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:38

Ga binnenkort met mijn nieuwe paard wedstrijd rijden, maar ben echt al weken aan het twijfelen wat het beste is, in de B starten of L1.. Paard heeft L2 gelopen en ik zelf heb een paar wedstrijden in de L1 gereden, weet niet precies hoeveel winstpunten maar ergens rond de 10, oude telling.. Paard kan dus wel wijken enzo, maar ben aan het twijfelen of het beter is om gewoon onderaan te beginnen. Iemand tips of eigen ervaringen?

Anieke89

Re: Waar starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:41

heb jij met een paard of een pony L1 gereden? Als dit met een paard is geweest moet je als ik het goed heb sowieso in de hoogst gemeenschappelijke klasse beginnen. In jouw geval dan de L1

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:44

Nee dat was met een pony.. Mag dan wel B?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:44

volgens mij MOET je dat pas als je Z bent geweest... maar ja.. ik zou het maar even opzoeken bij http://www.knhs.nl Daar zal het vast wel staan...

Ik denk dat je gewoon in de B verplicht bent te beginnen.. maarja.. ik weet het echt niet zeker!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:45

ja dan wel. Als je van de pony's naar de paarden gaat geldt de hoogst gemeenschappelijke klasse - 1. In jouw geval dan dus B.
Ik zou gewoon even met je instructrice overleggen of ze jullie als combinatie al L1 waardig vind.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:51

xCarlyx schreef:
volgens mij MOET je dat pas als je Z bent geweest... maar ja.. ik zou het maar even opzoeken bij http://www.knhs.nl Daar zal het vast wel staan...

Ik denk dat je gewoon in de B verplicht bent te beginnen.. maarja.. ik weet het echt niet zeker!

Dit klopt niet helemaal Lachen
Als je M bent geweest mag je direct in de L1 beginnen, dus ook met een groen paard (mits dat paard aan de leeftijdseisen voldoet maar dat is een ander verhaal) Als je 2x Z bent geweest, dan mag je niet meer in de B starten.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:53

ja dat klopt..! Maar als jij L2 bent.. en je nieuwe paard L1.. dan mag je toch niet in de L1 beginnen?? Dan MOET je toch in de B.. of klopt dit niet??

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:54

Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen
Het nieuwe paard is L2 en de amazone is L1

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:55

Oeps verkeerd gelezen.. Maar dan moet je toch nog steeds in de B beginnen?? of mag je dan wel L1..

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:56

Dan mag je dus wel L1 starten, omdat dat de hoogst gemeenschappelijke klasse is Lachen

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:57

Ow.. dat is dan nieuw voor mij Knipoog Wist ik niet.. weer wat geleerd Tong uitsteken Clown

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:58

haha mooi zo Knipoog Nu weer ontopic :p

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:59

haha in ieder geval bedankt! Nu alleen nog kijken wat het beste te doen is, maar dat kan ik idd aan instructrice vragen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:00

Maar omdat je van je pony komt mag je ook B starten Lachen
Was je L1 geklasseerd met een paard dat had je ook L1 moeten starten omdat dit dan inderdaad de hoogst gemeenschappelijk klasse is Lachen

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:11

ja oke maar ben ook vooral aan het denken wat het verstandigste is.. Beter onderaan beginnen of gewoon L1. Mss B voor goed op te bouwen..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:09

maar, correct me if i'm wrong...
als de ruiter dus al L1 heeft gestart, en het paard onder een andere ruiter ook, dan moet deze combi toch verplicht in het L1 uitkomen? dan mag je niet meer bij de b beginnen?
Mijn zus had daar toendertijd last mee, paard had de punten voor het L en mijn zus had al L bij de pony's gereden.
bij verkoop besloten dat paard door oude eigenaar niet in het L zou worden uitgebracht omdat mijn zus anders direct L dressuur zou moeten starten.
Zo zit het nu toch ook nog steeds?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:04

Je moet L1 starten, maar mag als het goed is ook dispensatie (of hoe heet dat? Clown) vragen zodat je B kan starten. Dan staat de teller wel op B+10 als je begint dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:33

Omdat ze L bij de pony's was, mag ze WEL B starten, maar ook L1.

Je kan altijd beginnen in de B, en evt. versneld promoveren naar de L1 als blijkt dat de B toch te simpel is.
Succes!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:43

Ja klopt haike, dat was ik dus ook aan het denken, om eerst eens te kijken hoe het lukt in de B. Maar dan zou ik voor de zekerheid van te voren nog even naar de KNHS kunnen bellen zodat ik zeker weet waar ik mag starten. Krijg verschillende reacties dus vraag het even na. Maar zoals haike zei, is dus misschien wel slim om eerst in de B te starten ja..

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:29

ik zou eerst naar wat rustige wedstrijden opzoek gaan, dan kan je weer even wennen aan het wedstrijd gevoel en je paard weer vertrouwen geven. of je in de B of L1 wil starten kun je denk het best zelf beslissen. kan je paard het? zie jij het zitten?
ik persoonlijk zou eerst paar keer HC in B starten, gaat het goed kan je altijd nog naar de L1.

alvast heel veel succes;)

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:47

Dankjewel! Paard kan het opzich wel, weet alleen niet hoe die op wedstrijden reageert. Omdat hij voorgaand nogal streken heeft gehad waardoor de 2 vorige ruiters er niet meer op durfde. Expres eraf gooien door te bokken enz. En die ruiters durfden er later niet meer op dus die instelling had mijn paard dus, eraf is niet meer erop. Is er nu langzamerhand uit aan het gaan. Maar lopen kan hij super!