Wat moet ik vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chicolover

Wat moet ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 16:53

Fijn dat je even in mijn topic kijkt.
Ik heb namelijk het besluit genomen dat ik Chico ga verkopen. Dit, omdat ik te groot en te zwaar voor haar ben en zelf gewoon een eigen rijpaard wil hebben. Ik heb nu nog een verzorgpaard erbij, maar er is gewoon totaal geen klik. Iedere keer als ik ga rijden doe ik dat alleen maar als plicht, niet voor mijn plezier. Gisteren op ponyclub brak ik even. Ik zat gewoon te huilen op dat paard. Kan toch niet langer?!
Aangezien wij geen tijd en ruimte hebben voor nog een pony/paard erbij, heb ik tóch besloten Chico te verkopen.
Ik heb het er al een aantal keren met mijn ouders over gehad. Die vinden hetzelfde en zijn blij met mijn beslissing. Ik wil gewoon níet egoïstisch zijn. Chico is een super lief beesie die maar al te graag onder het zadel is! En hier staat ze gewoon in de wei. Zonde...

Ik wil dit weekende een topic plaatsen met Chico daarin te koop. Alleen weet ik niet wat ik voor Chico zou moeten vragen. Ik denk ong. aan €900,- .
Hier is wat info:

* Kleine C-pony, stokmaat ca. 1.30
* 10 jaar oud
* Houdt erg veel van springen, record met vrijspringen is 1.05
* Dressuur gaat ook steeds beter (denk aan: achterhand er meer onder, meer ontspannen)
* Heel erg braaf en lief, een echte knuffel
* Test je soms wel eens uit, maar geeft snel op
* Ze heeft een hele goede vacht. In de winter lekker een dikke vacht met lange haren. En in de zomer een strakke vacht met korte haren. Ze heeft door haar dikke huid en vacht dan ook eigenlijk nooit wondjes oid.
* Nog nooit een ziekte gehad
* Wel 1 x tijdelijk(!) spierbevangen geweest. Dat kwam doordat ze gewoon te dik was. Dat is alweer een jaar geleden. Nu nergens meer last van en op een gezond gewicht.
* Foto's in profiel

Dat was het denk ik wel.
Ik hoor graag van jullie!
Groeten,
Maryse.

P.s. Ik denk niet dat mijn topic hier goed staat, verplaats het maar als dat nodig is Knipoog
Het taxatietopic vind ik niet echt betrouwbaar. Het lijkt alsof er daar maar een prijs genoemd wordt, i.p.v. een serieuze prijs.

dolor

Re: Wat moet ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:53

ik denk dat je wel wat meer kan vragen. pony is goed opgeleid en getraind en heeft ervaring. misschien is het handig als je op marktplaats enzo gaat kijken naar ongeveer de zelfde soort pony's als chico. dus niet alleen qua ras, maar ook qua training en opleidings nivaeu. misschien dat je dan op een goede prijs uitkomt.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:08

Het is eigelijk wat de gek er voor geeft maar c pony's die al wat kunnen en geschikt zijn voor beginners daar kun je rustig rond de 1500 euro voor vragen. Als je te laag gaat zitten komen er vaak handelaren op af.
Kijk maar eens op marktplaats.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:12

Van wat ik tegen kom is een goed doorgereden c pony toch wel rond de 1500 waard. je kunt het altijd als vraagprijs zetten.
Waarom vergelijk je niet een beetje de prijzen die op marktplaats staan en op andere advertentie sites. Zo kun je zelf wel een prijs inschatten.

In ieder geval veel sterkte met de verkoop, vind het een moedige en juiste beslissing van je Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:48

chicolover schreef:
P.s. Ik denk niet dat mijn topic hier goed staat, verplaats het maar als dat nodig is Knipoog
Het taxatietopic vind ik niet echt betrouwbaar. Het lijkt alsof er daar maar een prijs genoemd wordt, i.p.v. een serieuze prijs.

Gelukkig weet je zelf al dat je topic hier niet goed staat Knipoog
Je hoort je vraag toch echt te stellen in het taxatietopic, daar is dat topic voor.
Het is erg jammer dat je dat topic niet betrouwbaar vind, wil je je vraag daar niet stellen dan is het aan jouw om een andere manier te vinden maar het is dan niet de bedoeling om je eigen persoonlijke taxatietopic op Bokt aan te maken, hier dus een slotje Lachen