Rontgologisch laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Rontgologisch laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:56

Hoi allemaal,

Ik heb een paard op het oog. Het is een fries x kwpn van 1.69cm hoog.
Hij is 12 jaar en heeft niet echt zware sport gelopen. Na mijn vorige paard die ik ook op deze leeftijd heb gekocht en maar 1 jaar heb van kunnen genieten vanwege ernstige atrose zit ik zwaar te twijfelen of ik deze rontgologisch moet laten keuren.
De vraagprijs is €3000. Moet ik hem klinisch laten keuren en bij twijfel nog rontgologisch? Of gelijk rontgologisch en dan ben ik er meteen uit?

Groetjes!

soofenflo

Re: Rontgologisch laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:58

Klinisch zeker!
En ik denk dat het gezien de leeftijd ook wel handig is om een paar foto's te laten maken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:00

Gewoon foto's laten maken dan weet je zeker dat je iets goed in huis haalt.
Klinisch is alleen een momentopname en ik heb teveel paarden gezien die niet gezond waren maar met een weekje rust en de spanning van een ander terrein heel prima door een klinische keuring kwamen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:02

Ik zou ook laten rontgenen maar dan de belangrijkste foto's dan zit je op zo'n 12.
Zeker doen!!
Laatst bijgewerkt door vivana op 29-11-07 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:08

Ik zou haar eerst klinisch laten keuren en als dat allemaal goed is, dan ook zeker röntgenologisch.
Je hebt meer zekerheid en mocht er toch een minpuntje zijn (niet zo groot dat de koop niet door gaat), dan kan er misschien iets van de verkoopprijs af.
Succes!!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:12

Ik zou ook zeker op beide manieren laten keuren. Je weet nooit wat er achter weg komt. Het klinkt misschien wat raar maar voor hetzelfde mankeert het beestje wel wat en verdoezelt de andere eigenaar dat door een verdoving of iets. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat, dat ook echt zo is maar je weet het nooit...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:45

bij twijfel niet inhalen!
oftewel, als je het zeker wilt weten en wat dingen wilt uitsluiten dan moet je toch aan de foto's. Ook op foto's zie je niet alles maar je weet wel meer dan met alleen klinische keuring. Zou wel proberen (op papier) af te spreken dat bij afkeuren de verkoper de kosten betaalt, bij goedkeuren zijn de kosten voor jou.

donna1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:25

klinisch zeker laten doen niet eens aan twijfelen,
mocht daar iets van twijfel uitkomen en je wilt het echt zeker weten , zou ik daarna beslissen voor rontge

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 16:17

Hoi,

Ja klinisch laten keuren daar twijfel ik geen moment aan...

Bedankt voor de reacties, ik ga eerst maar nog eens bij het des betreffende paardje kijken!