Maar het heeft wel al resultaat! Ik heb het (na HEEL veel zoeken en ook wat passen) terug te weten brengen naar 2 typen rijlaarzen:Cavallo Winner
Cavallo Weltmeister
Allround laarzen dus want ik wil er ook soms mee springen. Nu ben ik al bij verschillende winkels geweest en bij de ene winkel werd mij hoogtemaat 48 aangeraden terwijl de andere winkel mij vertelde dat maat 51 (die ik aanhad) echt niet veel te hoog was.
Bij de maat 51 kon ik mijn been (nog) niet heel erg veel optillen en had ik het gevoel dat mijn knie zowat "opgehangen" werd in de laars. Ze vertelde dat dat wel moest omdat ze nog gingen inzakken. De maat 48 zat voor mijn gevoel een stuk beter en leek ook echt geen 3 cm lager te zitten hoor. Ik kon mn knie ook niet helemaal buigen (logisch) en ik had het gevoel dat deze maat opzich wel goed zat en ook als hij nog iets zou zakken (want nu zou ik er niet mee kunnen springen en dan wel).
Nu is mijn vraag dus, tot hoever moet je jelaars hebben als hij nog totaal nieuw is en je er ook uiteindelijk soms mee wil springen? Degene van de maat 48 vertelde wel dat hij mij als ik alleen wilde dressuren hij mij wel maat 50 nog had gegeven en degene van de maat 51 was een echte dressuurruiter (die haar laarzen vastnog hoger heeft
).En nu ik toch een topic hierover geopend heb heb ik een vraag over het verschil tussen deze 2 type laarzen. Het prijsverschil is nogal flink maar ik weet ook dat die Weltmeister echt heerlijk zat! Heeft iemand ervaring met beide types en wat zou die aanraden?
En ik zou nu 1-2 keer in de week met deze laarzen rijden (de rest rijd ik in de blub dus zou een beetje zonde zijn) maar later (ik neem aan dat ze lang meegaan
) wil ik wel een eigen paardje kopen en dus ook een stuk intensiever gaan rijden! Ik ben nu ook nog student dus erg ruim in t geld zit ik niet maar ik heb er al wel voor gespaard. Het zijn trouwens mn eerste leren rijlaarzen!Ik weet dat ik het zelf moet weten maar wat zouden jullie doen? De goedkopere Winner of de heerlijk zittende duurdere Weltmeister? (ik moet wel zeggen dat ik zeker weet dat de Weltmeister past en van de Winner nog niet, had vandaag dus 6-51-39 aan en van de Weltmeister 6-48-38 wat denk ik een betere maat is voor mij).
Moeilijk moeilijk
Maar alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb mijn benen op laten meten bij de ruitersportzaak maar beide zeggen dus wat anders wat me een beetje doet verwarren.