zomerexceem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daaantje

zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 11:36

zijn hier nog mensen met een pony die zomerexceem hebben? ik hen me pony nog maar ong. 3 maanden ofzo. ik heb hem gekocht met zomerexceem, maar wat doen jullie er nou tegen en wat werkt het beste ? wanneer moet je ongeveer al beginnen me tbehandelen om het een beetje tegen te gaan. enzovoort? wie kan mij wat tips geven?

Danielle

Liseef

Re: zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:10

Die van mij had het heel licht, maar toont het al niet eens meer de laatste jaren. Wel ken ik een IJslander die het heel erg heeft. Dekens vind ik niet zo in de zomer, te warm en snel kapot. Ik gebruik er fenonolf tegen, wat erg goed werkt. Ook zijn er wel meer rommeltjes tegen te vinden in de ruitersportzaak. Meteen als ze jeuk krijgt, behandel ik haar ermee. Het is echt belangrijk om op tijd te beginnen Lachen Dan kun je het ergste vaak goed voor zijn.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:38

mijn paard heeft ook eczeem , hij staat in de zomer met eczeemdeken op.
elke dag smeer ik hem 2x daags in met eczemabalsem of azijn en 1x in de week was ik hem met teerschampoo .
dit helpt redelijk ...

als die van mij zonder deken staat is het echt een ramp ... hij heeft dan zo veel jeuk

er is trouwens een centraal topic voor Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:48

Twee stalgenoten hebben ook beide een paard met zomerexceem.
Eén d'r van zit ook op Bokt: PrinsesJ.

Haar paard staat van ongeveer april tot ongeveer oktober onder een exceemdeken.

Het andere paard op stal (haflinger) word behandeld met aloe vera producten en heeft nu voor het eerst het hele jaar zonder deken gestaan!
In september heeft ze haar wel eventjes onder dek moeten zetten maar dat kwam omdat ze 1 weekend op een andere stal heeft gestaan (bij een beekje).
Als ze niet was verhuist, had ze w.s. geen deken op hoeven te doen.

Ze krijgt elke avond een drankje en dat gebeurt ook in de wintermaanden als onderhoud.
In de zomer maanden worden de manen en staart (op de huid) ingesmeerd met zalf van aloe vera.
Het helpt echt super goed en haar haflinger schuurt niet.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:52

ik heb een vz. shet met zomer exzeem en ik zou er gewoon een exzeem deken opleggen Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:30

Als het goed is, is nu een exceem deken niet meer nodig.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:33

misschien domme vraag ,maar hoe ontdek je zomerexceem?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:37

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:40

thanx

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:37

ik heb mijn paard ook gekocht met zomerexceemen, en geloof me je gaat nog heel wat schelden ..
ik ben prinsesj van up_to_date ..
en idd mijn paard staat vanaf april tot vaak eind november onder een exceem deken ..
hierbij probeer ik ook nog een kuur te vinden die haar jeuk zal verlichten.. de kuur die mijn andere stalgenoot heeft slaat niet aan bij de mijne . heel jammer.. en hou er rekening mee ,, als je paard toch schuurt door bijv te laat de deken erop leggen of vergeten .. dan is het meteen afgelopen de dag erna dan kun je je manen en staart gedag zwaaien .. ik heb mijn paard ook dus wetende met zomerexceem gekocht maar had haar in de wintermaanden gekocht . dus toen zag het er nog niet zo slecht uit .. heb haar nou 2 zomers meegemaakt en ze blijven niet mooi als ze alleen een deken doet (bij de mijne dan) .. dus hou daar ook rekening mee,, en hou vooral ook andere plekjes in de gaten waar ze ook zomerexceem kan ontwikkelen!! ..en plaats een goeie deken niet eentje van een onbekend merk .. die zin zo kapot en houden helemaal niet zo veel tegen (ook uit eigen ervaring) ik heb er nou een rambo sweet itch op liggen en die is super kost wel wat maar dan heb je ook wat!! .. en wanneer de deken op moet : wanneer je 's avonds de mugjes ziet dansen in het ligt .. zodra je er een of 2 ziet kun je meteen naar stal toerennen...

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:49

Mijn ruin heeft heel extreme zomerexceem en hij staat nu nog onder het exceemdeken. Hij schuurt zich anders echt open.
Ik heb alles al geprobeert en een fortuin uitgegeven aan producten maar niets met resultaat.
Ieder jaar moet ik twee nieuwe exceemdekens kopen (hij schuurt zelfs die dekens kapot) en dat is het enige wat enigszins helpt.
Deze zomer ben ik daar mee begonnen (exceemdeken) en het is de eerste zomer dat hij zich niet tot bloedens toe heeft opgeschuurt. Staart en manen zijn wel weg maar dat vindt ik niet erg meer. Als hij zich maar niet tot bloedens toe open schuurt.
Ik kan me ook vreselijk erger aan die ruiters die klagen over een hapje uit de manen of staart.
Als je mijn paard zien dan komen ze daar wel op terug!!!!!!

succes ermee!