Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liberty22 schreef:hey hey
academische rijkunst is hoge school dressuur ze is nu drachtig en was dan van plan met een paar jaar nog een veulentje bij haar te fokken maar dan is vroegtijdig op rust zetten dus wel een must.
Zowieso draagt ze het veulen best wel hoog geen hangbuik maar echt een tonnetje zeg maar maar zou je me eens wat uitleg willen geven over die aangespannen buikspieren en het uitzetten van de baarmoeder???
avb
Rindy schreef:Ik ben er geen voorstander van een veulen fokken met een merrie en er dan ook nog mee rijden enzo.
haike schreef:Merrie die ik rijd is ook nu 3 jaar ingezet voor de fokkerij, dit jaar weer leeg gelaten.
Afgelopen jaar was ze erg zwaar, hierdoor paar weken niet kunnen rijden, alleen wat stappen aan de hand. Toen veulen eenmaal geboren was, herstelde ze zich weer snel. Hebben de training rustig weer wat opgepakt, na week of 1,5-2 zat ik er weer op en 5 weken na het veulen gingen we weer voor de eerste keer op concours, dressuur klasse Z2 (ons debuut). Liep toen weer op haar 'oude' niveau. Is snel gegaan maar deze merrie is wel heel erg werkwillig, ken ook paarden waar je dit absoluut niet mee moet willen.