bodem trailer vervangen. welke? hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

bodem trailer vervangen. welke? hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 08:44

Sinds gister zijn wij de nieuwe eigenaar van een hotra yaris.
Helaas zal er een nieuwe vloer in moeten en vandaar dit topic.
Wie heeft nog meer zijn oude vloer in de trailer vervangen?hebben jullie dit zelf gedaan of laten doen? zo ja waar? wat waren de kosten?Wat voor bodem hebben jullie erin?
Wat voor afwerking? rubber matten erover?
Ik las dat een gietvloer niet zo'n succes is.

Kortom ik wil er alles over weten Haha! . want wij willen het nu natuurlijk in een keer goed doen ipv halve bak. Bloos

AndreaB

Re: bodem trailer vervangen. welke? hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:47

Hier ben ik eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar, dus even een stipje.

En nog even een vraagje aan Timo: Hoe weet je dat je de bodem moet vervangen? Wil de mijne namelijk ook een keertje helemaal laten controleren, maar geen flauw idee waar dat kan of hoe dat moet Nagelbijten / Gniffelen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:47

wij hebben bij onze nu verkochte trailer de bodem en klep zelf vervangen ( mijn handige vriend dan).
Die nieuwe bodem is van 25 mm betonplex en de klep ook, met daarop rubber matten.

Wat is je negatieve ervaring met een gietvloer, we moeten namelijk nu bij onze nieuwe trailer weer de bodem vervangen en wil hier wel een gietvloer in laten maken omdat mijn paard nogal gaat hangen en dan de matten onder haar buurvrouw schuift.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 08:52

Mijn ervaring met een gietvloer is niets. Maar ik las hier met de zoekfunctie een topic over een gietvloer en de meningen waren niet zo positief.

Hebben jullie de betonplex in de lag gezet of is dat niet nodig? wat voor materiaal hebben jullie gebruikt om de bodem mee vast te zetten? welke kit,schroeven bouten enz. wil echt alle details weten Knipoog

@andreabe: wij zagen het aan de vloer, in de punt van de trailer is het hout vochtig en kun je er met je vingers in duwen. ook kreeg ik weleens de tip om met een priem of schroevedraaier aan de onderkant in de bodem te prikken.
de trailer die wij gekocht hebben, hadden ze buiten staan met de punt afhangend naar beneden. daar is dus water in blijven staan.
Aangezien de bodem ontzettend belangrijk is en dit mijn 1e trailer is wil ik het gewoon gelijk goed vervangen Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:15

er zijn al vele topics over vloeren/wanden vervangen, kijk eens of je ze via de zoekfunctie kunt vinden, staan veel tips/trucs do's en dont's in.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 23:01

ik heb inderdaad een aantal topics kunnen vinden. maar sommige dingen niet duidelijk genoeg uitgelegd als ik eerlijk mag zijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:57

Dankjewel cissy voor al je speurwerk.
Een aantal dingen ben ik er wel mee opgeschoten maar niet alles.
Materiaal van de bodem staan enkele goede tips in en wat adviezen van ikke. verder vind ik het eigenlijk nog meevallen met exacte info over de vloer of ik ben gewoon te kieskeurig Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:42

PB Ikke dan eens, die heeft een hele berg kennis