Pony trapt mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Pony trapt mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 23:39

Bij ons op stal staan 3 paardjes 2 van mij en 1 van vriendin van mij
Ik heb een poosje haar paardje gereden en ben daar toen mee gestopt omdat ze bijrijder kreeg .
Nu af en toe neem ik hem nog is mee voor wandelingetje of buitenritje maar verder weinig .

Nu heeft die laste weken erg rare keuren . Hij dreigt naar mijn bijrijdertje en hij heeft mij vandaag voor eerst raak getrapt tegen me knie terwel ik gewoon 1 van mijn pony, s uit de wei pakte .

Nu wil ik is aan de bokers vragen kan dit jaloers zijn op mijn paardjes dat ik hun mee neem en hem niet .. want vind dit erg gevaarlijk worden dadelijk is het mijn hoofd of is het van mijn bijrijdertje ( 12 jaar ) Mijn bijrijdertje moet ook een zweep mee nemen de wei in. Als ze die omhoog steekt gaat die ook wel weer weg. En het is ook niet zo dat die nooit iets krijgt . Aai hem altijd of geef hem een wortel als ik die van mij een wortel geef.

Is dit jalousie of wat kan het wezen

dolor

Re: Pony trapt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:10

heeft hij lichamelijk niet ergens last van. aangezien het opeens een paar weken terug is begonnen, schiet dat me te binnen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:21

Ik zou ophouden om die pony eten te geven als je de wei ingaat. Omdat hij weet dat er bij jou wat te halen valt zal hij op je af blijven komen, en sommige paarden gaan dreigen als het lekkers niet snel genoeg gegeven wordt. Als hij nooit iets van je krijgt, ben je niet interessant en zal hij je waarschijnlijk niet meer lastig vallen. Geef je eigen pony ook pas eten als je buiten de wei staat, en het liefst pas als de andere pony het niet meer ziet. Ik denk niet dat hij jaloers is dat hij niet mee mag (een paard is meestal het gelukkigst met vriendjes op de wei).

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 08:47

Ik geef hem ook niet altijd wat als het al voor komt is het 1 keer in de maand of zo ...en mijn pony,s iets geven als uit zich ben gaat niet want hij staat altijd aan de bak of de stallen dus hoort die ook als ik brokken in de bak doe ..

maar van dat voeren en wat lekker geven was ik al gestopt..( kwa wortols snoepjes enzo)
Maar ik heb wel zo iets als mijn pony,s hooi krijgen krijg hij het ook ... want in mijn ogen als jij 2 van de 3 kinderen een snoepje geeft en de 3 niet tja krijg je ook ruzie ..
MIjn bijrijdertje voerd hem nooit dus tja .. maar daar moet ik bij zeggen die is er een beetje bang voor dus vandaar dat zweepje .

Maar vind zo vreemd want het is opzich echt een knuffel kont