eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 16:55

beste bokkers,
Ik zou graag met mijn huurpony Gorky meedoen aan een dressuurwedstrijd. er zijn wel een paar probleempjes!!
1ste probleem : Als ik alleen rijd (wat ik niet zo veel doe) en ik wil gorky in galop in volte krijgen, gaat hij in het midden van de bak stilstaan of gewoon terug in draf of stap. Ik heb al alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet!!!
2de probleem : Bij de wedstrijd zetten ze een grote vrachtwagen voor de poort van de bak waarin de jury zit. Ik doe echt alles maar hij wil er gewoon niet voorbij!! een goede vriendin van me had Gorky vast en probeerde hem erlangsheen te leiden maar ze hing gewoon aan zijn teugels!!!
3de probleem : STRESS : niet ik, maar Gorky heeft veel stress!! Hij ziet nog maar wat ongewoons en hij begint al te flippen (jaja zelfs als hij in de stal staat!!) Ik probeer hem dan te laten buigen aan de andere kant maar toch blijft hij gefocust op dat ongewone ding!!!!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zou heeeel graag meedoen, al is het alleen voor mijn plezier!!!

moow

Re: eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:01

ik zou voorlopig nog niet op wedstrijd gaan,
en eerst goede begeleiding gaan zoeken!
daar heb je volgens mij een stuk meer aan!
en als je instrustrice zegt dat je er klaar voor bent dan kan je alsnog wedstrijden gaan rijden.
succes in ieder geval:)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:36

Eerst lekker veel oefenen met alles en daarna pas op wedstrijd gaan? Zoals je het nu zegt, weet je toch al dat het fout gaat op de wedstrijd en dan is het ook niet leuk.

siemoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:41

mijn verzorg pony had ook raare probleemen maar als je het gewoon stapje voor stapje doet met hem zal hij hetuit eindelijk den.wacht eerst tot je hem gewoon goed kan berijden ook die galop en gan dan beginen met wedstrijden.maar doe he voor al rustig aan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:00

Er zijn ook wedstrijden waar die vrachtwagen niet staat. Kies dan voor een andere locatie.

Wat je ook nog zou kunnen doen als het nog moeilijk gaat met de galop is eerst bixie starten. Daarbij heb je proeven waarbij je nog niet hoeft te galopperen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:33

moow schreef:
ik zou voorlopig nog niet op wedstrijd gaan,
en eerst goede begeleiding gaan zoeken!
daar heb je volgens mij een stuk meer aan!
en als je instrustrice zegt dat je er klaar voor bent dan kan je alsnog wedstrijden gaan rijden.
succes in ieder geval:)

Dit lijkt mij ook de verstandigste oplossing.
Als de pony om wat voor reden dan ook al zo veel stress heeft tijdens zijn gewone dingen lijkt hij me nog niet echt klaar voor wedstrijden.