Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sonjim schreef:Ninx dat ben ik met je eens, maar een paard wat dit standaard doet leer je dit niet af door lief te blijven. Ik probeer mijn paarden ook op de meest vriendelijke manier op te voeden, maar soms moet je even optreden. Je moet namelijk wel de baas blijven. Toevallig heb ik vandaag een trap van mijn shet gehad en die is niet mis geweest, op dat moment kon ik niet reageren omdat ik niet meer op mijn been kon staan, maar toen hij het vanavond weer probeerde heb ik hem een trap verkocht en nu hoef ik maar wat te zeggen of te wijzen of hij maakt plaats en draait de kont van me af. Dus nu kunnen we weer aardig tegen elkaar zijn. Liever een schop en daarna een braaf paard dan het blijven aanmodderen. Sommige zeer dominante paarden zoals mijn shet en een paard van mijn zus zijn niet geschikt voor de aanpak van Voest, en dat heb ik niet bedacht maar heeft hij in een cursus aan mijn zus toegegeven. Zo'n dominant paard moet je aanpakken. Dus als je uitsluiten kunt dat ze bang is of er een ander probleem aan ten grondslag ligt, zou ik toch voor een tik kiezen.