Paardrijkleding mannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Paardrijkleding mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:07

Hallo, mijn vriend heeft net zijn 5de paardrijles gehad en wil nu eigenlijk wel een rijbroek hebben.
Waar kun je herenpaardrijkleding vinden en zou hij ook een spijkerbroek aan kunnen of zouden die naden dan in de weg zitten.
Hij wil het liefst er een beetje normaal uitzien en niet zo een strakke paardrijbroek heb ik zo het vermoeden. Tong uitsteken

groetjes Jeannine

Coconut

Re: Paardrijkleding mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:08

herenrijbroeken zijn gewoon bij Divoza te verkrijgen Knipoog spijkerbroek zou ik niet doen, dat gaat ontzettend schuren

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:14

er zijn ook spijkerachtige paardrijbroeken. ik vind ze persoonlijk erg lelijk. maar misschien hij niet?

spijkerbroek zou ik niet doen dat kan toch wel flink gaan schuren, ook bij zijn edele delen. dus misschien toch maar gewoon een strakke paardrijbroek

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:17

strakke paardrijbroek zit denk ik wel het fijnste al wil hij dat misschien niet..
een spijkerbroek gaat schuren inderdaad dat zou ik echt niet doen.. en heren paardrijbroeken zijn idd gewoon bij de divoza te halen Ja

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:19

Maar ik zie heel veel mannen die met een spijkerbroek rijden. Hij wil natuurlijk een westernzadel en normale kleding enzo Tong uitsteken
Laatst had hij al ondervonden dat je beter echt geen boxer aan kunt trekken Haha! (auw)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:25

tsja ik denk dat het ook wel kan, zeker als je een westernzadel neemt. en inderdaad een ballenknijper is beter dan een boxer want dan kan het nog wel eens klem gaan zitten.

ik kende iemand die had heel zijn ballen opengereden door met een spijkerbroek te rijden. dus daarom zou ik het afraden. maar die reed wel met een gewoon zadel

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:28

spijkerbroek is ene dikke no-no: je rijdt je compleet open op een engels zadel.

er zijn ook bandplooi-broeken te koop; die zitten van voren (bij z'n 'zaakje' Tong uitsteken ) niet zo strak. misschien vindt hij dat iets?
gewoon gaan passen (een goede ruitersportzaak kan je ook op een zadel laten zitten zodat je weet of het gelijk al ergens trekt).

succes! shopze. Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:28

Auw, dat zal ik hem maar niet vertellen. Hij rijdt nu gewoon met een trainingbroek, maar dat is natuurlijk vrij glad. nu weet hij niet beter dus zal hij dat niet echt merken nog. Hij rijd nu nog met een gewoon zadel, dus spijkerbroek is dus niet echt handig.
Zal eens op de divoza site kijken Lachen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:36

vrienden van mij die paard rijden (mannen dus he) voelen zich beter in een broek die inderdaad wel wat losser zit, ook bij de "kont" vind ik die broeken altijd zo lelijk een beetje hangen Bloos maar dat vinden zij veel fijner. Misschien heb je daar ook wat aan

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:38

probeer anders eens een wrangler spijkerbroek.
Mijn vriend rijdt hier mee op zijn westernzadel maar ook op mijn engelse zadel.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:44

Silviabol schreef:
vrienden van mij die paard rijden (mannen dus he) voelen zich beter in een broek die inderdaad wel wat losser zit, ook bij de "kont" vind ik die broeken altijd zo lelijk een beetje hangen Bloos maar dat vinden zij veel fijner. Misschien heb je daar ook wat aan

hahaha, anders trekt het teveel denk ik als ze in het zadel zitten. Tong uitsteken

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:52

haha ja schijnbaar, ik heb geen idee heb er alleen een keer over gemopperd waarom ze altijd zo in die uitgelubberde broeken rondliepen. Maar dat hoort dus zo Bloos haha

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:37

Pim heeft een paardrijdpanty van horka, zwart met bandblooi en slanke pasvorm Haha!
Hele mooie broek, niet zo duur en het is niet zo'n strak geval waar je de hele aardappelzak ziet hangen.

jodphur2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:50

Hallo,

eindelijk een post waarop ik als mannelijke ruiter kan reageren. Ik ben zelf 1,5 jaar geleden gestart en in eerste instantie ook met spijkerbroek, na de 1e les was dit over, snel een rijbroek met lederen zitvlak gekocht en geinvesteerd in goede laarzen van Petrie om het gevoel tussen ruiter en paard zo optimaal mogelijk te maken. Ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van, de rijbroek was even wennen, maar rijdt zoveel prettiger. En er zijn er voldoende te krijgen, ik ben gezegend met een kleine maat, dus kon bij Eurostar de rijbroek vinden, maar ook andere merken hebben rijbroeken voor heren. Hij krijgt er geen spijt van en mijn partner, die zelf niet rijdt, vindt t helemaal geen verkeerd uitzicht.

Veel succes ermee

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:54

enne, hoge chaps dan? Dan zie je die ''lelijke'' rijbroek niet, zij zit toch goed kwa aansluiting en ziet er stoer uit (en, niet onbelangrijk, z'n kont komt er goed in uit Knipoog )

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:57

Mijn man heeft rijbroeken van Kentucky.
Die bevallen hem het beste.
Maar wat hij misschien nog beter kan doen,
is naar een goede ruiterzaak gaan en gewoon eens wat passen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:08

Mijn vriend rijdt zo nu en dan ook op mijn paard, en heeft een fijne (ruime) rijbroek van Eurostar. Die zijn gewoon bij de ruitersportzaak verkrijgbaar.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:13

Mijn ex vriendje droeg altijd pikeur, de bandplooimodellen.
Ook bij hem waren ze altijd erugh ruim.
De wrangler broek zoals eerder genoemd is ook een optie, die hebben geen naden aan de binnenkant.

Verder zou ik alleen maar kunnen zeggen, ga eens met hem passen. Hij moet zich er wel prettig in voelen. Dus passen, passen en nog eens passen

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:44

het is niet alleen de rijbroek die kan schuren!!!!!
ik rij zelf met een strake rijnroek op les maar als we thuis gaan buiten rijden draag ik somers een wrangler dayton .
en van dat strak zitten is maar het idee

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:46

De meeste ruiters die ik ken dragen ook echt geen 'strakke' paardrijbroeken. Die zitten meestal toch wel een stuk losser dan voor de dames.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:47

Wij hadden iemand op stal om mee te helpen de paarden te trainen en inrijden. Een Italiaan, Daniel, super lekker ding. Maar heel grappig had die een witte wedstrijdbroek aan (soort dun katoen achtig stofje) en dan zag je zo'n string doorschijnen aan de voorkant een dikke bobbel Clown Dus wij lachen enzo vroeg die wat er was. Was dus zijn lucky string met een plaatje van een olifant erop Huilen van het lachen ROFL

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:51

Sony: Hahaha !! ROFL Geweldig Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:06

Nagelbijten / Gniffelen ik zie de gezichten van de dames al voor me Haha!

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:43

waar kijken jullie als dames dan naar??????????

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:46

ik vind gewoon dat de keuze van herenpaardrijkleding alzo beperkt is ten opzichte van de dameskleding