Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Voert de eigenaar misschien op hele wisselende tijden? 
dan is het mis, als ik erbij sta kan ik het idd onder controle houden, al word dat nu ook wat minder....
maar als ik er niet bij ben dan trapt ze tegen de muur, en 'vliegt' haar buurvrouw haast aan met de oren plat in de nek.
daar maak je ze imo alleen gestrest mee..... en dat is nou nét wat ik niet wil

magic_lover schreef:dat zal ook zeker een stuk schelen ben ik van overtuigd.
waar ze nu staat krijgt ze maar 2x daags voer (biks en kuil) tegelijk.
denk als ze gewoon de hele dag door wat krijgt dat dat ook een hoop zal schelen, dan zijn ze bezig vervelen zich niet, en het is ook nog eens beter om het voer meer te versprijden over de dag.
en het kan ook nooit goed zijn voor de benen (trap zelf maar eens keihard tegen de muur
) maar maak ze dat maar eens duidelijk
) maargoed, als het goed is komt er ook nog een laag rubber over.... om d'r benen wat te beschermen.Pollux schreef:Nee, het is geen verveling, want dan zou ze de hele dag door moeten donderjagen en dat doet ze niet. het is echt alleen wanneer ze de biks aan hoort komen. Ze kan best goed overweg met haar buren, alleen als het voer eraan komt dan is mijn paard wel gemeen tegen één buurvrouw. De ander laat ze met rust. Maar buiten de voerbeurten kijkt ze niet naar de buurvrouw om. Ik hoorde van stal trouwens dat het 's ochtends veel erger is dan 's middags. Dus misschien heeft ze ook wel gewoon echt honger 's ochtends. Ze knabbelt overigens ook nog wel aan het stro, want ze staat heel dik in het stro.
Ze wordt door stal vier keer per dag gevoerd volgens dit schema:
7.30 biks
9.00 veel hooi
+/- 15.00 biks
+/- 16.00 veel hooi
Daarnaast krijgt ze om 22.00 nog wortelen. Dit wil ik nu veranderen in:
20.00 nog wortelen die ik over het stro stooi zodat ze ze niet allemaal achterelkaar kan opschrokken en om 22.00 Lucerne. Misschien dat dat ook nog een beetje zal helpen....
Even ter aanvulling, aangezien het land nu dicht is staat ze op stal (normaal staat ze de hele dag op het land), ze komt natuurlijk wel in de paddock en ik rijd haar drie keer in de week en daarnaast speel ik veel met haar, maar het is wel duidelijk dat dit gedrag erger is geworden nu ze niet meer zoveel op het land staat, maar dat is dus iets wat ik helaas niet kan veranderen.
....op t land kon ze dr maag vullen (in de natuur eten ze zo`n 14 tot 18 uur per dag .magic_lover schreef:nou ik post ook even want ik ben ook erg benieuwd naar dé gouden tip.....
klinkt precies als mijn paard, die heeft er piephakken van gekregen....gelukkig zakt het al iets af, omdat het niet meer zo extreem is als eerder, aangezien ze nu gewoon lekker buiten komt. verder is er ook niks mee te doen op stal, maar zodra er voer in beeld komt......dan is het mis, als ik erbij sta kan ik het idd onder controle houden, al word dat nu ook wat minder....
maar als ik er niet bij ben dan trapt ze tegen de muur, en 'vliegt' haar buurvrouw haast aan met de oren plat in de nek.
ik dacht misschien is het een oplossing als de tussenwand dicht word gemaakt, dat heb ik nog niet geprobeerd, denk dat dan al een deel opgelost zou zijn, ze is blijkbaar gewoon 'bang' dat een ander haar voer afpakt....
Mariel89 schreef:magic_lover schreef:nou ik post ook even want ik ben ook erg benieuwd naar dé gouden tip.....
klinkt precies als mijn paard, die heeft er piephakken van gekregen....gelukkig zakt het al iets af, omdat het niet meer zo extreem is als eerder, aangezien ze nu gewoon lekker buiten komt. verder is er ook niks mee te doen op stal, maar zodra er voer in beeld komt......dan is het mis, als ik erbij sta kan ik het idd onder controle houden, al word dat nu ook wat minder....
ik dacht misschien is het een oplossing als de tussenwand dicht word gemaakt, dat heb ik nog niet geprobeerd, denk dat dan al een deel opgelost zou zijn, ze is blijkbaar gewoon 'bang' dat een ander haar voer afpakt....
Hey,
Zelfde verhaal hier! Brak ook zn hele stal af op t moment dat er gevoerd werd. Heeft op dit moment (waarschijnlijk daardoor) iets verdraaid in zn been.....
2 weken geleden hebben we de tussenwand dicht gemaakt, en het helpt!
Hij dreigt af en toe alleen nog maar, maar slaat niet meer! Dus daar ben ik wel heel blij om.
, maar misschien dat jouw paard ook op 1 of andere manier het gevoel heeft minder kans te maken op het voer dan de buren?